UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluación de la atención sostenida de niños con trastorno por déficit de atención con hiperactividad

Thumbnail
View/Open
248-309-1-PB.pdf (138.9Kb)
Date
2009
Author
Soroa Udabe, Marian ORCID
Iraola Baquedano, José Ángel
Balluerka Lasa, Nekane ORCID
Soroa Martínez, Goretti
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Revista de Psicodidáctica 14(1) : 13-27 (2009)
URI
http://hdl.handle.net/10810/5579
Abstract
[Es] El propósito de esta investigación ha sido el de analizar la capacidad de atención sostenida auditiva y visual de niños con TDAH frente a la de los niños sin ese trastorno. La muestra está compuesta por 25 niños con edades comprendidas entre los 6 y los 12 años, 12 de ellos diagnosticados de TDAH según criterios DSM-IV-TR y en tratamiento (3 de tipo psicopedagógico y 9 de tipo combinado: psicopedagógico y farmacológico) y 13 niños sin ese trastorno. A todos los sujetos se les administraron dos pruebas: la prueba de atención sostenida visual CSAT y la prueba de atención sostenida auditiva y/o de memoria operativa Retención de Dígitos del WISC-III. Los resultados pusieron de manifiesto que apenas hubo diferencias entre los grupos en la prueba CSAT, ya que ambos únicamente difirieron en la velocidad de respuesta, siendo ésta más lenta en el caso de los niños con TDAH. No obstante, en la prueba Retención de Dígitos, el rendimiento de los niños con TDAH fue peor que el de los niños del grupo de control.
 
[En] The purpose of this research has been to analyze the capacity of hearing and visual sustained attention of children with ADHD in comparison with children not suffering from this disorder. The sample is made by 25 children aged 6-12, 12 of them diagnosed with ADHD according to DSM-IV-R criteria and in treatment (3 of psycho-pedagogical type and 9 of combined type: psycho-pedagogical and pharmacological) and 13 children without this disorder. Two tests were given to all of them: the CSAT visual sustained attention test and WISC-III Digit Retention hearing sustained attention and/or working memory test. The results showed few differences between the groups in the CSAT test, since both of them only differed in the response speed, which was slower in the case of children with ADHD. Nevertheless, in the Digit Retention test, the performance of children with ADHD was significantly worse than the performance of children belonging to the control group.
 
Collections
  • (2009) Volumen 14. Número 1
  • Artículos

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka