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dc.contributor.authorAparisi Torrijo, Sofia
dc.contributor.authorRibes Giner, Gabriela
dc.date.accessioned2022-05-13T15:00:18Z
dc.date.available2022-05-13T15:00:18Z
dc.date.issued2022-05-11
dc.identifier.citationCuadernos de Gestión 22(2) : 45-60 (2022)es_ES
dc.identifier.issn1131-6837 (print)
dc.identifier.issn1988-2157 (online)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/56544
dc.description.abstract[EN] This work aims to present an overview of the factors, attributes or behaviour of entrepreneurial leadership research with a comprehensive bibliometric analysis. 1,594 articles, dated from 2000 to December 2020, were taken from the main Web of Science database collection and analysed with a bibliometric study using performance analysis and scientific mapping methods. To evaluate the importance, quality and impact of publications, indicators like productivity, citations or h-index were used to obtain an analysis of trends and advances on the most relevant publications, authors, journals and countries. Research was complemented by scientific mapping obtained through co-citations, bibliographic couplings, co-occurrences and co-authorships. The results show that the trend of publications has considerably increased since 2015, and the highest productivity was recorded in 2020. The USA and England are two of the most influential publishing countries, although the network analysis reveals cooperation with different countries. The most productive journal is Sustainability and the most influential is the Journal of Business Venturing. This systematic mapping of the field helps to illustrate the research evolution over time, identifies areas of current interest for use in theoretical and empirical frameworks, and provides a solid roadmap for future research. The keyword analysis reveals that the term “entrepreneurial leadership” started to be used in its own right from around 2018 on average.es_ES
dc.description.abstract[ES] Este estudio presenta una visión general de la investigación sobre los factores, atributos o comportamientos de liderazgo en el emprendimiento a través de un exhaustivo análisis bibliométrico. Se extrajeron del año 2000 a diciembre de 2020, 1594 documentos de la colección principal de la base de datos Web of Science, y se analizaron a través de un estudio bibliométrico utilizando los métodos del análisis de rendimiento y el mapeo científico. Para evaluar la importancia, el impacto y la calidad de las publicaciones se usaron indicadores como la productividad, el número de citas o el índice-h, entre otros, obteniendo un análisis de tendencias y avances sobre las publicaciones, autores, revistas y países más relevantes. Además, se complementó el análisis gracias a una cartografía científica obtenida mediante técnicas de co-citaciones, acoplamientos bibliográficos, co-ocurrencias y co-autorías. Los resultados muestran que la tendencia de publicación aumenta significativamente a partir de 2015 y es en 2020, cuando se registra la mayor productividad. Estados Unidos e Inglaterra figuran entre los más países más publicadores e influyentes, aunque un análisis de la red revela cooperaciones entre diferentes países. Aunque la revista más productiva es Sustainability, la más influyente es Journal of Business Venturing. Además, el análisis de palabras clave revela que el término “liderazgo emprendedor” se comienza a utilizar por derecho propio entorno al 2018 como media. Este mapeo sistemático ayuda a ilustrar la evolución temporal de la investigación, identificar las áreas de interés actual para usarla en marcos teóricos y empíricos, y proporcionar una sólida hoja de ruta para la investigación futura.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherInstituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU)es_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subjectanalysises_ES
dc.subjectentrepreneurial leadershipes_ES
dc.subjectleadership factorses_ES
dc.subjectentrepreneurshipes_ES
dc.subjectco-citationes_ES
dc.subjectanálisis bibliométricoes_ES
dc.subjectliderazgo emprendedor entrepreneuriales_ES
dc.subjectfactores de liderazgoes_ES
dc.subjectemprendimientoes_ES
dc.subjectco-citaciónes_ES
dc.titleEntrepreneurial leadership factors: a bibliometric analysis for the 2000-2020 periodes_ES
dc.title.alternativeFactores en el liderazgo emprendedor: un análisis bibliométrico durante el periodo 2000-2020es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.holder(cc) 2022 by-nc-nd This article is distributed under the terms of the Creative Commons Atribution 4.0 Internacional Licensees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.ehu.eus/cuadernosdegestion/revista/en/published-issues/articulo?year=2022&vol=22&num=2&o=3es_ES
dc.identifier.doi10.5295/cdg.211456s
dc.subject.jelL26
dc.subject.jelM13


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(cc) 2022 by-nc-nd This article is distributed under the terms of the Creative Commons Atribution 4.0 Internacional License
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