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dc.contributor.advisorTinti, Francesca ORCID
dc.contributor.authorPalomares Martín, Nagore
dc.date.accessioned2022-11-16T16:16:27Z
dc.date.available2022-11-16T16:16:27Z
dc.date.issued2022-11-16
dc.date.submitted2022-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/58366
dc.description.abstract[EN] Ælfric of Eynsham was a Benedictine monk who lived and taught Latin in tenth- and eleventh-century England. He wrote his Colloquy in order for his pupils to practise their oral skills while acquiring specific vocabulary, and he is often regarded as one of the most innovative pedagogues of his time. Ælfric Bata, a pupil of his, also produced his own colloquies and enlarged much of his master’s work. This dissertation draws a comparison between the colloquies written by these two authors, especially focusing on the fact that Bata’s eccentric language radically deviates from the stylistic dogma that characterised Ælfric’s text, which goes to show that these authors had different views of how Latin had to be taught and of the knowledge that had to be transmitted in the classroom. Based on the synchronic and diachronic implications of the colloquies, this paper emphasises that they posed a novelty not only considering that they opened a window into monastic life, but also owing to their usage as context-specific language learning tools, which makes it possible to suggest analogies between these texts and contemporary methods of foreign language teaching such as English for Specific Purposes.es_ES
dc.description.abstract[ES] Ælfric de Eynsham fue un monje benedictino que vivió y enseñó latín en Inglaterra entre los siglos X y XI. Escribió su Coloquio con la intención de que sus alumnos practicaran la expresión oral a la vez que adquirían vocabulario específico, y a menudo se le considera uno de los pedagogos más innovadores de su época. Ælfric Bata, discípulo suyo, escribió sus propios coloquios y amplió buena parte de la obra de su maestro. En este trabajo se comparan los coloquios de ambos autores, haciendo hincapié en que el lenguaje excéntrico de los textos de Bata se aleja radicalmente del dogma estilístico que caracterizaba la obra de Ælfric, lo que demuestra que estos autores tenían distintas visiones de cómo debía enseñarse el latín y de los conocimientos que debían transmitirse en el aula. Teniendo en cuenta las implicaciones sincrónicas y diacrónicas de los coloquios, podemos afirmar que fueron textos novedosos por la forma en que nos permiten adentrarnos en la vida monástica y por su utilización como herramientas de aprendizaje que fueron adaptadas a su contexto pedagógico, lo que nos permite trazar similitudes entre los coloquios y otros métodos contemporáneos de enseñanza de lenguas extranjeras como el English for Specific Purposes.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/*
dc.subjectAelfric of Eynshames_ES
dc.subjectAelfric Bataes_ES
dc.subjectAnglo-Saxon periodes_ES
dc.subjectmultilingual educationes_ES
dc.subjectcolloquyes_ES
dc.subjectlearning Latines_ES
dc.subjectperíodo anglosajónes_ES
dc.subjecteducación multilingüees_ES
dc.subjectcoloquioes_ES
dc.subjectaprendizaje del latínes_ES
dc.titleLearning Latin in Late Anglo-Saxon England: Evidence from the Colloquieses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.rights.holderAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España*
dc.contributor.degreeMáster Universitario en Multilingüismo y Educación
dc.contributor.degreeEleaniztasuna eta Hezkuntza Unibertsitate Masterra
dc.departamentoesFilología e Historiaes_ES
dc.departamentoeuFilologia eta Historiaes_ES


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