Search
Now showing items 1-9 of 9
Televisión y valores percibidos por los adolescentes: diferencias transculturales y de género
(Decanato de la Facultad de Educación. UNED, 2016)
[EN] The perception of values during adolescence continues to raise important
questions, the scope of which becomes even broader when the groups ana
-
lyzed come from different cultural contexts and the ...
Television Viewing Profile and Values: Implications for Moral Education
(Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, 2010)
[En] This study analyzed some aspects of the television viewing profile and personal
values of a sample of 1,318 people from the Basque Country (Spain). It also studied the
relationship between said values and profile. ...
Psikopedagogoaren profil profesionalaren inguruko ekarpenak
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2007)
La privacidad en programas televisivos: percepción de los adolescentes
(Comunicar: revista científica de comunicación y educación - Media educational research journal, 2010-10-01)
[ES] Determinados géneros televisivos que mediatizan la intimidad en forma de espectáculo, a pesar de las críticas negativas que reciben, también pueden servir a los adolescentes para aprender cómo afrontar situaciones ...
Valores y contextos de desarrollo
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2008)
The line of research is based on the perspective of cultural psychology and believes that the contexts in which humans are raised are vital to explaining their development. Over recent decades, the mass-media has grown and ...
Television viewing profile and reception context in adolescents: intercultural and gender differences
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, 2010)
We present an investigation carried out with adolescents from different cultural contexts and sex in order to analyze the similarities and differences in the profile of television consumption (television preferences, ...
Telebista kontsumoaren profila eta nerabeen harrera tesuingura: kultura arteko eta sexuaren araberako aldeak
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, 2010)
Kultura eta sexu ezberdinetako nerabeekin egindako ikerketa bat aurkezten da telebistako kontsumoa (telebistako lehentasunak, iraupena, jarduera alternatiboak) eta familia testuinguruaren (gurasoen bitartekaritza eta familia ...
Identificación con personajes cinematográficos discapacitados y valores percibidos: una investigación experimental con universitarios
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)
This study presents the results obtained from a sample of 132 university students from the Basque Autonomous Region, regarding the degree to which they may identify with disabled film characters and the relationships ...
El desarrollo de los valores en la tercera edad: un estudio desde el marco cultural-contextual
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2001)
Este trabajo se ha llevado a cabo con el fin de conocer los dilemas reales contextuales y, a partir de ellos, el nivel de razonamiento moral que presenta una muestra de personas de la tercera edad. Para ello, por una parte, ...