Orientazio lasterketetan oinarritutako proposamen didaktikoa Lehen Hezkuntzan
View/ Open
Date
2023-03-06Author
Antepara Txurruka, Iker
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Lan honen helburua natur jarduerak hezkuntzan izan dezaketen garrantzia agerian
jartzea, eta Lehen Hezkuntzako ikasleentzako sekuentzia didaktiko bat diseinatu,
martxan jarri eta ebaluatzea izan da. Horretarako, lehendabizi, jarduera hauek definitu
eta horien orokortasunak azaldu dira. Ondoren, egungo euskal curriculumean
daukaten presentzia aztertu da, nahiko murriztua delarik. Hala, literaturan, natur
jarduerak, ekintzak eta jolasak Lehen Hezkuntzan (LHn) maiz barneratuz gero, zer
nolako onurak eta efektuak lor daitezkeen ikusi da. Aztertutakoa kontuan hartuta,
Errekabarri ikastetxean, LHko 1.mailako talde batentzako eta orientazio lasterketetan
oinarritutako sekuentzia didaktiko bat diseinatu da. Pista-jolasak martxan jarriz,
besteak beste, umeen ulermenerako eta interpretaziorako gaitasuna, taldean aritzeko
trebetasuna eta orientatzen hasteko ahalmena dira helburu. [EN] The objective of this study is to highlight the importance of activities in nature in
education and to design, carry out and evaluate a didactic sequence for primary school
students. To this end, the generalities of these activities have been defined and
explained. Its presence in the current Basque curriculum, which is quite small, is
analysed below. Thus, the literature has seen the benefits and effects that can be
obtained from the frequent incorporation of activities and games in the natural
environment to primary education. In view of the analysis, in Errekabarri School, a
didactic sequence was designed for a group of first grade students based on careers in
orientation. The implementation of track games aims, among other things, the ability to
understand and interpret children, the ability to behave in teams and the initiation of
guidance. [ES] El objetivo de este trabajo se centra en poner en manifiesto la importancia que pueden
tener actividades en la naturaleza en la educación y diseñar, llevar a cabo y evaluaruna secuencia didáctica para alumnos de Educación Primaria. Para ello, en primer
lugar, se han definido y explicado las generalidades de estas actividades. A
continuación se analiza su presencia en el actual currículo vasco, que es bastante
reducida. Así, en la literatura se han visto los beneficios y los efectos que se pueden
obtener de la incorporación frecuente de actividades y juegos en el medio natural a la
Educación Primaria. Teniendo en cuenta lo analizado, en el colegio Errekabarri se ha
diseñado una secuencia didáctica para un grupo de 1º de Primaria y basada en
carreras de orientación. La puesta en marcha de juegos de pistas pretende, entre otras
cosas, la capacidad de comprensión e interpretación de los niños, la habilidad para
comportarse en equipo y la iniciación a la orientación.