Euskal pilotan bigarren hezkuntzako ikasleek duten ezagutza, inplikazioa eta interesa
Laburpena
[EUS] Hurrengo lana Gasteizko Hezkuntza eta Kirol fakultatean egindako gradu-
amaierako lana da. Lan honetan bigarren hezkuntzako ikasleak esku pilotaren
inguruan duten ezagutza, interesa eta aplikazioa aztertu da. Horretarako, 2. mailako 79
ikasle aztertu dira, hau da, 13-14 urte bitarteko umeak, 4. mailako ikasleak kontrol
talde moduan hartuz. Horrela, parte hartzaile hauetatik abiatuz, Esku Pilotaren unitate
didaktiko batek DBH 2. mailako ikasleengan duen eragina ere aztertu da, 2. eta 4.
mailako ikasleei galdetegi bat pasatuz unitate didaktikoa egin aurretik eta ondoren, eta
haien emaitzak aztertuz taula gurutzatuen eta Wilconson taularen bitartez.
Unitate didaktikoaren aurretik, euskal pilotarien ezagutzan izan ezik, zeinetan
2. mailakoena handiagoa zen 4. mailakoenarekin alderatuz, 2. eta 4. mailakoen
ezagutza eta interesa antzekoa zen. UD-aren eraginez 2. mailakoek esku pilotaren
inguruko ezagutza eta interesa asko handitu zutela ikusi da, izan ere, 6. galderan izan
ezik (esku pilota praktikatzen duten edo ez) beste guztietan aldaketa nabarmenak ikusi
ziren UD ondoren egindako galdetegiaren emaitzetan UD aurretik egindakoarekin
konparatuz. Horrez gain, 4. mailakoen erantzunek ez zituzten orokorrean aldaketa
nabarmenik izan.
Datu hauek adierazten digute UD-ak eragin positiboa izan zuela 2. mailako
ikasleengan (interbentzio taldean). Argi utziz, behar bezalako unitate didaktiko bat
aurrera eramanez ikasleen motibazioa areagotzen dela eta gai horrekiko interesa,
ezagutza eta inplikazioa honekin bat datorrenez, hauen gehikuntza ematen da. Unitate
didaktikoaren garrantzia azpimarratuz bigarren hezkuntzan eta konkretuki gorputz
hezkuntzaren arloan. [ES] El siguiente trabajo es un trabajo de fin de grado llevado a cabo en la Facultad
de Educación y Deporte de Vitoria-Gasteiz. En este trabajo se ha analizado el
conocimiento, interés e implicación que tienen los alumnos/as de secundaria de la
pelota mano. Para ello, se han analizado a 79 alumnos/as de 2º de la ESO, es decir,
estudiantes de 13 a 14 años, junto con un grupo de control de 4º de la ESO. Así, a
partir de estos participantes, se analizará también el impacto que tiene una unidad
didáctica de Pelota Mano en el alumnado de 2º de la ESO, pasando un cuestionario al alumnado de segundo y cuarto curso antes y después de realizar la unidad didáctica y
analizando sus resultados a través de tablas cruzadas y la prueba de Wilconson.
Antes de la unidad didáctica, salvo el conocimiento de los pelotaris vascos, en
los que el de 2º era mayor que el de 4º, el conocimiento e interés de los de 2º y 4º era
similar. La UD ha constatado que los de 2º aumentaron considerablemente el
conocimiento e interés por la pelota a mano, salvo en la pregunta 6, en la que se
pregunta si practican o no pelota a mano, se observaron cambios significativos en los
resultados de la UD realizada con anterioridad. Además, las respuestas de los de 4º
no experimentaron en general cambios significativos.
Dejar claro que con el desarrollo de una unidad didáctica adecuada incrementa
la motivación del alumnado y que el interés, conocimiento e implicación en esta
materia coincide con el incremento de la misma. Se incide en la importancia de la
unidad didáctica en la educación secundaria y en concreto en la educación física. [EN] The next work is the end of degree work done at the faculty of education and
sport of Vitoria-Gasteiz. This paper has analyzed the knowledge, interest and
involvement of secondary students in the Basque ballusin gone's hand (basque ball). For
this purpose, 79 students from 2 ESO, that is, 13 to 14 years old, along with a control
group of 4 ESO, were analyzed. Thus, from these participants, we also analyzed the
impact that a teaching unit of Basque Ball had on the students of the second grade of
the ESO, passing a questionnaire to students of second and fourth before and after
undertaking the teaching unit and analyzing its results through cross tables and the
Wilconson test.
Before the teaching unit, except for the knowledge of the Basque players,
where the second was greater than the fourth, the knowledge and interest of the
second and fourth were similar. The HH found that those of the second increased
considerably the knowledge and interest in the ball by hand, except in question 6, in
which they perform ball by hand or not, significant changes were observed in the
results of the HH performed previously. In addition, the responses of the 4th did not
generally experience significant changes.
It is clear that the development of an adequate teaching unit increases the
motivation of students and that the interest, knowledge and involvement in this subject coincides with the increase in it, impacting on the importance of the teaching unit in
secondary education and specifically in physical education.