Unitate didaktiko sentsibilizatzaile baten proposamena Lasarte-Oriako Oriarte institutuarentzat
Abstract
[EUS] Lan honetan Ikasleen desgaitasunekiko sentsibilizazioa eta desgaitasuna duten
pertsonekiko enpatia bultzatzea helburu duen unitate didaktiko sentsibilizatzaile bat
proposatzen zaio Lasarte-Oriako Oriarte institutuari. Proposamen hau Derrigorrezko
Bigarren Hezkuntzako (DBH) ikasleei bideratuta dago eta Gorputz Hezkuntzako saioetan
burutuko da. Guztira 8 saio izango dira non ikasleek joko-jolas sentsibilizatzaile eta kirol
egokitu ezberdinak praktikatuko dituzten desgaitasun ezberdinak simulatuz jakiteko nola
desgaitasun horiek baldintzatu dezaketen kirolaren praktika. Saio bakoitzaren hasieran
irakasleak saioan zehar landuko den desgaitasunari buruzko informazioa emango du eta
saio amaieran ikasleek saioan zehar bizitakoaren inguruko hausnarketa egingo dute. Aintzat
hartuta gorputz- eta kirol-jarduera tresna pribilegiatua dela balioak eta jarrerak
transmititzeko, askotan gai honen inguruan dagoen ezagutza eskasagatik ikasleek
desgaitasunekiko dituzten aurreiritzi zein jarrera negatiboak gainditzea bilatzen da unitate
didaktiko sentsibilizatzaile honen bitartez. [EN] In this work we propose to the Oriarte Institute of Lasarte-Oria a sensitizing didactic unit
whose objective is to raise awareness of the students' disabilities and empathy with people
with disabilities. This proposal is aimed at students of Compulsory Secondary Education
(CSE) and will be carried out in Physical Education sessions. In total there will be 8 sessions
in which students will practice different sensitizing games and adapted sports simulating
different disabilities that may condition the practice of sports. At the beginning of each
session the teacher will inform about the disability that will be worked on during the session
and at the end of the session the students will reflect on what they have experienced during
the session. Bearing in mind that physical-sports activity is a privileged tool for the
transmission of values and attitudes, this didactic unit seeks to overcome the prejudices and
negative attitudes of students towards disabilities, often due to the lack of knowledge that
exists in this area