Show simple item record

dc.contributor.advisorLuxan Serrano, Marta
dc.contributor.advisorAmurrio Vélez, Milagros ORCID
dc.contributor.authorAlbizu Mallea, Uzuri ORCID
dc.date2025-07-24
dc.date.accessioned2023-09-22T08:31:20Z
dc.date.available2023-09-22T08:31:20Z
dc.date.issued2023-07-24
dc.date.submitted2023-07-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/62638
dc.description318 p.es_ES
dc.description.abstractDoktore tesi honek matematika-hezkuntzan generoak hartzen dituen formak arakatzen ditu, gaurko eta etorkizuneko hezitzaileen diskurtso, praktika, ekintza eta esperientzietan oinarrituz. Matematikaren, hezkuntzaren eta generoaren arteko gurutzatzeak garatzen direneko eguneroko baldintzak aztertzen ditu, ikasgela agertoki behinentzat hartuta, hezkuntzaren mikrosoziologian ohikoa den legez. Kokaleku historiko eta politiko jakin batzuek presentzia berezia dute ikerlanean, erdigunean jartzen baititu genero-posizio subalternoetatik edota posizionamendu feministetatik diharduten ahotsak. Halaber, Foucaultek boterearen inguruan egiten duen irakurketari jarraituz, matematika-hezkuntzaren baitako genero dinamikak ezaugarritzeaz gain, dinamika horiei aurre egiteko saiakerak ere nabarmentzen ditu. Finean, diziplinartetik ekoitzitako kartografia bat da, orainean endredatutako interpretazio bat, teorian oinarritua, politikoki errotua, partziala eta bukatugabekoa.es_ES
dc.description.abstractEsta tesis doctoral analiza algunas de las formas que adopta el género en el aula de matemáticas, basándose en discursos, prácticas y experiencias de educadoras/es de matemáticas tanto en ejercicio como en formación. Con el aula de matemáticas como escenario principal, analiza las intersecciones entre matemática, educación y género en la práctica educativa cotidiana. Ciertas posiciones históricas y políticas están notoriamente presentes en la investigación, puesto que pone en el centro experiencias de sujetos que hablan desde posiciones de género subalternas y/o posicionamientos feministas. Siguiendo a Foucault, además de caracterizar las dinámicas de género en educación matemática, el trabajo pone el foco en y pormenoriza intentos de hacer frente a tales dinámicas. Se trata, en definitiva, de una cartografía producida desde la interdisciplina, una lectura teóricamente fundada y políticamente arraigada del presente, parcial e inacabada.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/es/*
dc.subjecttraining of teacherses_ES
dc.subjectsociology of educationes_ES
dc.subjectwoman's statuses_ES
dc.subjectformación del profesoradoes_ES
dc.subjectsociología de la educaciónes_ES
dc.subjectcondición de la mujeres_ES
dc.titleMatematika, hezkuntza eta generoa gurutzatzen diren lekuak. Ahots feministek lagundutako kartografia bates_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.holderAtribución-CompartirIgual 3.0 España*
dc.rights.holder(cc)2023 UZURI ALBIZU MALLEA (cc by-sa 4.0)
dc.identifier.studentID547443es_ES
dc.identifier.projectID20349es_ES
dc.departamentoesSociología y trabajo sociales_ES
dc.departamentoeuSoziologia eta gizarte langintzaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España