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dc.contributor.advisorAyesta Aldanondo, Iban
dc.contributor.authorAretxabaleta Lorenzo, Maider
dc.date.accessioned2023-12-29T11:29:31Z
dc.date.available2023-12-29T11:29:31Z
dc.date.issued2023-07-04
dc.date.submitted2023-07-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/63723
dc.description.abstract[EU]Lan honetan, Foucault-ek izendatutako diziplina-sozietatetik Deleuze-k aztertutako kontrol-sozietatera egon den igarotzea aztertuko da. Horri esker, historian zehar izan diren aldaketak ulertu ahal izango ditugu, zigorretik hasi eta kontrol sozialari eutsi ahal izateko erabili diren tresnetaraino. Hala ere, kontrol-elkarteak ez dira deskribatu diren ondorengo bakarrak izan, Han filosofo korear amerikarrak Deleuze-ren analisiaren aurka egin baitzuen, eta Foucault-ek deskribatutakoari jarraitzen zion beste gizarte bat azaldu zuen, nekearen edo errendimenduaren gizartea. Baina, zerbaitetan ados badaude Deleuze eta Han, gaur egun gailurik boteretsuenetako bat komunikabideak direla da. Foucault-en ideia asko tresna berri hauekin alderatu daitezke; adibidez, Foucault-ek aztertutako diskurtso-praktikak hedabideek gauzatzen dituzte, gizartean jakintza eta egia bat inposatzeko helburuarekin. Askotan, hedabideek aliantzak dituzte alderdi politikoekin, eta alderdi horien irismena hauteskunde-kanpainaren mesedetan erabiltzen dute. Boterea irabazteko moduetako bat punitibismoaren bidez da: “zenbat eta urte gehiagoko espetxealdia, orduan eta delinkuentzia gutxiago” diskurtsoa zabalduz, eta asko dira herritarren eskarien mende dauden politikariak. Horrela, saihestu egiten da arazoa errotik aztertzea eta erantzun eraginkorragoak bilatzea. Izan ere, kontrol-gizarteetan geroz eta aukera gehiago daude zigorra gauzatzeko espetxetik at, hau da, gaur egun badaude presoak espetxerik gabe kontrolpean izateko mekanismoak ere.es_ES
dc.description.abstract[ES]En este trabajo se analiza el paso de la sociedad disciplinaria designada por Foucault a la sociedad de control analizada por Deleuze. Esto permitirá entender los cambios que se han producido a lo largo de la historia, desde el castigo hasta las herramientas que se han utilizado para poder mantener el control social. Sin embargo, las sociedades de control no han sido las únicas posteriores que se han descrito, pues el filósofo coreano americano Han se opuso al análisis de Deleuze y expuso otra sociedad que seguía lo descrito por Foucault, la sociedad del cansancio o del rendimiento. Pero, si en algo están de acuerdo Deleuze y Han es en que hoy en día uno de los dispositivos más poderosos son los medios de comunicación. Muchas de las ideas de Foucault son comparables a estas nuevas herramientas; por ejemplo, las prácticas discursivas analizadas por Foucault son llevadas a cabo por los medios de comunicación con el objetivo de imponer un conocimiento y una verdad en la sociedad. En muchas ocasiones, los medios de comunicación mantienen alianzas con partidos políticos cuyo alcance utilizan en beneficio de su campaña electoral. Una de las formas de ganar poder es a través del punitivismo, difundiendo el mensaje de “cuantos más años de prisión, menos delincuencia”, y son muchos los políticos sometidos a las demandas de los ciudadanos. De esta forma se evita analizar el problema de raíz y buscar respuestas más eficaces. De hecho, en las sociedades disciplinarias cada vez hay más posibilidades de hacer efectiva la pena fuera de prisión, es decir, hoy en día también hay mecanismos para controlar a los presos sin necesidad de prisión.es_ES
dc.description.abstract[EN]This paper will address the transition from the disciplinary society named by Foucault to the control society analyzed by Deleuze. This will allow us to understand the changes that have occurred throughout history, from punishment to the different instruments that have been used to maintain social control. Even so, the societies of control have not been the only successors that have been described, since the Korean American philosopher Han, went against Deleuze's analysis and exposed another society that followed the one described by Foucault, the society of exhaustion or performance. But if Deleuze and Han agree on anything, it is that one of the most powerful devices today are the media, which exercise the discursive practice analyzed by Foucault in his analysis of power to impose knowledge and truth on society. On many occasions, the media have alliances with political parties, which use their reach to benefit their electoral campaign. One of the ways to gain power is through punitivism, through the slogan "the more years in prison the less crime" and many politicians are carried away by the demands of citizens, thus avoiding to study the problem from the root and seek more effective answers than the custodial sentence, the confinement par excellence from disciplinary societies.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectboterearen analisiaes_ES
dc.subjectpraktika-diskurtsiboakes_ES
dc.subjectMichel Foucaultes_ES
dc.subjectMass Mediaes_ES
dc.subjectzigorraes_ES
dc.titleDiziplina-gizartetik kontrol-gizarteraes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.holder© 2023, la autora
dc.departamentoesFilosofía de los valores y antropología sociales_ES
dc.departamentoeuBalioen filosofia eta gizarte antropologiaes_ES


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