UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • INVESTIGACIÓN
  • MDe
  • View Item
  •   Home
  • INVESTIGACIÓN
  • MDe
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Análisis webgráfico de los museos de pedagogía, enseñanza y educación de España: hacia un museo virtual 2.0 de pedagogía, enseñanza y educación interactivo y de calidad

Thumbnail
View/Open
Máster Universitario en Investigación en Ámbitos Socioeducativos.pdf (24.61Mb)
Date
2016-04-01
Author
González Santana, Alazne
Metadata
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/10810/17746
Abstract
[ES]En este proyecto analizamos si los Museos de Pedagogía, Enseñanza y Educación y los Centros de Documentación del Patrimonio histórico-educativo situados en el territorio español cumplen con los requisitos necesarios para poder denominarse virtuales. A saber, que además de cibermuseo, establezca conexiones con otras instituciones museales y cumpla con la premisa de ofrecer un aprendizaje interactivo Vs. uno estático. Tras realizar en análisis mediante una comparación webgráfica (basada en la Teoría Fundamentada en los Datos) se ha llegado a la conclusión de que las webs de los Museos de Pedagogía, Enseñanza y Educación y los Centros de Documentación del Patrimonio histórico-educativo se limitan a ser meros portales informativos y que en muy pocos casos llegan siquiera a ser cibermuseos. Finalmente, se ha procedido a enumerar una serie de criterios con el objeto de realizar una propuesta para establecer un Museo Virtual de Pedagogía, Enseñanza y Educación (MVPEE) de calidad: mejorar la interactividad integral, ofrecer apps…
 
[EN]In this project we have the aim to analyse if the Educational, Training & Education Museums and the Documentation Centres of Educational & Historical Heritage located in the Spanish territory achieve with the requirements to be called a Virtual Museum. I.e., if besides being a cyber-museum, these websites establish connections with other museum institutions and comply with the premise of providing an interactive learning Vs a static one. After having done a web graphic comparison (based on the Grounded Theory) of all the Educational, Training & Education Museums and the Documentation Centres of Educational & Historical Heritage we have concluded that the websites are limited to being mere information sites, only a few achieve to be cyber-museums. Finally, we proceeded to list a number of criteria in order to make a proposal to establish a quality Virtual Museum of Education, Training and Education: improve an overall interactivity, offer apps...
 
Collections
  • Máster Universitario en Investigación en Ambitos Socioeducativos
  • MDe

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE