Search
Now showing items 1-6 of 6
Alumnas de 7º curso del Instituto de Segovia, 1944
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2010)
El Instituto de Segunda Enseñanza de Cáceres. El edificio y sus mejoras (1900-1936)
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2016)
Schools are part of the historical and educational heritage, besides being a very important testimony of the history of education and of the social and cultural history. The first secondary schools, recognized as historical ...
Una mirada al aprendizaje basado en proyectos como metodología de aprendizaje lectoescritor a través de cuadernos y dibujos
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2020)
The increase in research on literacy methods has led us to introduce ourselves to the study of one of the methodologies used in their teaching and learning process: Project-based learning.Through this article, we present ...
Presencia de la escuela rural en Cabás (2009-2022)
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2023)
This article analyses the presence of the rural school in the journal Cabás from 2009 to 2022. A total of 38 research studies were found. The results show that the publication of studies on rural schools has been continuous; ...
El Museo Andaluz de la Educación, un proyecto hecho realidad
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2020)
The Andalusian Education Museum (MAE) is located I Alhaurín de la Torre (Málaga), in the Guadalhorce valley, some 17 km from Málaga. Two collections are the starting point of this museum, one from Jesús Asensi (mainly ...
Presencia de los museos pedagógicos en los congresos de la ISCHE, 2014-2021
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2021)
En este artículo se analiza la presencia de los museos pedagógicos en los congresos de la ISCHE celebrados de 2014 a 2021 así como en el SWG dedicado a Objects, Senses and the Material World of Schooling. Entre los resultados ...