UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Historia Contemporánea
  • Número 46 (2013)
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Historia Contemporánea
  • Número 46 (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

América ante el espejo: Un análisis transversal de The Majestic (Frank Darabont, 2001)

Thumbnail
View/Open
12787-46851-1-PB.pdf (219.5Kb)
Date
2013
Author
González Martín, Rodrigo
Pelaz López, José Vidal
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Historia contemporánea 46 : 333-373 (2013)
URI
http://hdl.handle.net/10810/38206
Abstract
Frank Darabont expected that The Majestic would be a tribute to the cinema and to the traditional values of the American society. The film, which deals with the witch-hunt in the Hollywood of the post-World War II era, is analyzed in this paper from a historical perspective but considering also the wide range of cross references, double meanings and connotations present in the film, the different interpretations it admits and the reflections it provokes. We also pay attention to the historical, social, political and cultural contexts in which the movie was filmed and released, deeply marked by the events that followed the September 11, 2001 which, in turn, raise new ways to approach Darabont's movie.; Frank Darabont pretendía que The Majestic fuese un homenaje al cine y a los valores tradicionales de la sociedad americana. El film, que aborda la caza de brujas en Hollywood de la segunda posguerra mundidal, es analizado en el presente artículo desde una perspectiva fundamentalmente histórica pero atendiendo también a la amplia gama de referencias cruzadas, connotaciones y doble sentidoss presentes en la cinta, a las diferentes interpretaciones que admite y a las reflexiones que suscita. También se ha prestado atención a su encaje de contextos históricos, sociales, políticos y culturales en los que tuvo lugar su rodaje y su estreno, profundamente marcado por los acontecimientos que siguieron al 11 de septiembrede 2001 que, a su vez, plantean nuevas formas de acercarse a la película de Darabont.
Collections
  • Número 46 (2013)

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka