(2016) Volumen 31. Número 3
Recent Submissions
-
Propaganda and democracy
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)We are surrounded by communication of many kinds whose aim is to persuade rather to convince, tomanipulare rather than to reason. Advertising and much public discourse is like this. How should we react to this fact? Perhaps ... -
Stanley on ideology
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)I explore Jasan Stanley's notion of ideology. After preliminary remarks on ideology and coercion in social reproduction, I offer a restatement of Stanley's position on ideology, examining his notion of epistemic harm. I ... -
Propaganda, inequality, and epistemic movement
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)Analizo el modelo debido a Jasan Stanley sobre el modo en que funciona la propaganda, prestando atención en particular a la retórica del propio Stanley. Argumento la conveniencia de que el lenguaje de Stanley se complemente ... -
Philosophy and ideology
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)¿Qué significa para un filósofo analítico hacer crítica de la ideología? ¿En qué medida son útiles las herramientas propias de la filosofía analítica cuando se trata de pensar sobre la ideología, y en qué sentido de "útiles", ...