Show simple item record

dc.contributor.authorPantsar, Markus
dc.date.accessioned2020-01-29T19:42:05Z
dc.date.available2020-01-29T19:42:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTheoria 33(2) : 285-304 (2018)
dc.identifier.issn2171-679X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/39668
dc.description.abstractIn this paper I study the development of arithmetical cognition with the focus on metaphorical thinking. In an approach developing on Lakoff and Núñez (2000), I propose one particular conceptual metaphor, the Process → Object Metaphor (POM), as a key element in understanding the development of mathematical thinking.; En este artículo estudio el desarrollo de la cognición aritmética enfocado en el pensamiento metafórico. En una propuesta que se desarrolla desde la de Lakoff y Núñez (2000), propongo una metáfora particular conceptual, la Metáfora Proceso → Objeto (POM), como un elemento clave para comprender el desarrollo del pensamiento matemático
dc.language.isoeng
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleEarly numerical cognition and mathematical processes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2018 UPV/EHU Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2018 UPV/EHU Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2018 UPV/EHU Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional