UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Zer
  • (2016) Volumen 21. Número 40
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Zer
  • (2016) Volumen 21. Número 40
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El papel de la revista Arte Comercial en la conceptualización de las Relaciones Públicas en España

Thumbnail
View/Open
16418-60152-1-PB.pdf (1.625Mb)
Date
2016
Author
Reina Estévez, Jesús
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Zer 21(40) : 141-158 (2016)
URI
http://hdl.handle.net/10810/41219
Abstract
Ikerketa honen helburua da publizitateari eta antolakuntzari buruzko Arte Comercial (1946- 1952) aldizkari teknikoan harreman publikoen zientziari egin zaizkion erreferentziak kokatzea. Berrikusketa bibliografikoaren teknika erabiliz, interesgarriak izan zitezkeen zenbakiak identifkatu dira, baita aldizkarian harreman publikoei buruz hitz egiten duten artikuluak eta autoreak ere. Emaitzak behar bezala kontzeptualizatu dira, eta dagokien testuinguruan jarri; izan ere, argi erakusten dute harreman publikoen diziplina berrogeiko hamarkadan egin zela ezagun Espainian, lanbidea hirurogeiko hamarkadaren hasieran ofizialki agertu baino lehen.; This study try to fnd references to the science of public relations in the advertising and organization magazine, Arte Comercial (1946-1952). It´s based on the technique of the literature review, they are identifed the numbers of interest, as well articles and authors that address the issue of public relations. The results are presented properly conceptualized and contextualized, they are proof that the discipline began to be known in Spain during the forties, before the offcial start of the profession in the early sixties.; El presente estudio tiene por objetivo localizar referencias a la ciencia de las relaciones pú- blicas en la revista técnica de publicidad y organización, Arte Comercial (1946-1952). Partiendo de la técnica de la revisión bibliográfca, se identifcan los números de interés, así como los artículos y autores que abordan el tema de las relaciones públicas dentro de la publicación. Los resultados se presentan debidamente conceptualizados y contextualizados, pues son prueba fehaciente de que la disciplina empezó a ser conocida en España durante los años cuarenta, antes del inicio oficial de la profesión a principios de la década de los sesenta.
Collections
  • (2016) Volumen 21. Número 40

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka