Show simple item record

dc.contributor.authorElordui Urkiza, Agurtzane
dc.date.accessioned2020-02-17T18:20:45Z
dc.date.available2020-02-17T18:20:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationZer 21(40) : 161-176 (2016)
dc.identifier.issn1137-1102
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/41220
dc.description.abstractIn the current digital media environments, the effectiveness of the policies of media in minority languages will depend on their ability to attract young users to interact with media.Participation seems particularly relevant for an interaction strategy to attract young people, a relevant issue that links the goals of any plan for language revival with a strategy for new media development. This work analyzes the patterns of participation of two public minority media, namely BBC ALBA’s and EITB’s strategies. It has focused on successful participative proposals, such as the cases of FilmG and Gaztea, where there are interesting guidelines to increase the visibility of minority content in a global market.; En el entorno digital la eficacia de las políticas de los medios minoritarios depende de su capacidad para atraer a usuarios jóvenes y hacerles participar. La participación es una cuestión relevante que vincula los objetivos de cualquier plan de normalización lingüística con una estrategia para el desarrollo de nuevos medios. Este trabajo analiza los patrones de participación de dos medios minoritarios públicos: BBC ALBA y EITB. Se centra en propuestas participativas exitosas como FilmG y Gaztea, que muestran pautas a seguir para el diseño de estrategias que ayuden a aumentar la visibilidad de los contenidos en lengua minoritaria en un mercado global.; Egungo medio digitalen testuinguruan hizkuntza gutxitua darabilten komunikabideen arrakasta medio horiek gazteen parte-hartzea sustatzeko duten gaitasunaren araberakoa izango da. Parte-hartzeak, gainera, estuki lotzen ditu egungo komunikabideen helburu estrategikoak eta hizkuntza-normalizazio plangintzarenak. Helburu biak ikusmiran, ikerketa honetan BBC ALBA eta EITB komunikabide publikoek gazteei zuzentzen dizkien partehartze estrategiak ikertu dira. Bereziki FilmG eta Gaztea proposamen arrakastatsuetan jarri da arreta, Interneterako sortzen diren edukietan gazteek parte har dezaten sustatzeko darabiltzaten estrategietan. Proiektu horietan aurkitu dira merkatu globalean ikusgarritasuna lortzeko edozein komunikabide minoritariok gogoan izateko jarraibide interesgarriak.
dc.language.isoeng
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleChallenges of Language Policy in Youth Media: Minority media and language policymakers converging in goals
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2016, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/zer.16420


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record