Show simple item record

dc.contributor.authorSánchez-Martínez, María
dc.contributor.authorBarceló Ugarte, Teresa
dc.contributor.authorCabezuelo Lorenzo, Francisco
dc.date.accessioned2020-02-17T18:26:02Z
dc.date.available2020-02-17T18:26:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationZer 22(42) : 119-135 (2017)
dc.identifier.issn1137-1102
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/41238
dc.description.abstractThe phenomenon of the smart cities represents the logical and natural development of traditional cities due to the improvement of communication technologies applied to the services they provide on daily operating processes. In the cities’ process of comprehensive transformation, the citizens and the content aimed at them should appear in order of priority. This research focuses its attention on the analysis of digital apps by pioneering Spanish smart cities as well as innovations that enhance citizens participation and their integration into the new digital ecosystem in Spain.; El fenómeno de las ciudades inteligentes representa el desarrollo lógico y natural de las ciudades tradicionales debido a la mejora de las tecnologías de la comunicación aplicadas a los servicios que prestan diariamente. Los ciudadanos y los contenidos que van dirigidos a ellos deberían ser prioritarios, sin embargo parecen estar ausentes en la gran mayoría de estudios e investigaciones. Este trabajo se centra en el análisis de aplicaciones digitales de ciudades españolas pioneras en el área de las smart cities y de las innovaciones que mejoran la participación de los ciudadanos y su integración en el nuevo ecosistema digital.; Hiri adimendunen fenomenoa hiri tradizionalen garapen logikoa eta naturala da, komunikazioaren teknologien hobekuntzak aplikatzen baitira egunero ematen diren zerbitzuetan. Herritarrek eta haiei zuzendutako edukiek izan behar lukete lehentasuna, baina, dirudienez, ez dira agertzen azterketa eta ikerketa gehienetan. Lan honek hiri adimendunen arloan aitzindari izan diren Espainiako zenbait hiriren aplikazio digitalak ditu aztergai, bai eta herritarren parte-hartzea eta jendea ekosistema digital berrian integratzea hobetzen duten berrikuntzak ere.
dc.language.isoeng
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleThe smart city apps as the core of place branding strategy: a comparative analysis of innovation cases
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2017, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/zer.17813


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record