Itemaren erregistro erraza erakusten du

dc.contributor.authorAmo Castro, Ion Andoni del
dc.date.accessioned2020-02-17T18:49:23Z
dc.date.available2020-02-17T18:49:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationZer 24(47) : 13-30 (2019)
dc.identifier.issn1137-1102
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/41316
dc.description.abstractThis work explores the transformations and social influence of the public Basque music station Gaztea Irratia, through the combination of observation, context analysis, and qualitative (interviews) and quantitative (audiences) data. The evolution shows how it mediates between the products of the global cultural industry, and the local production and scenes. The change from 2006 towards a commercial radio-formula has been controversial: The legitimating discourses are justified in the increase of the audience; Critics, on the other hand, argue the lack of commitment to the local culture. Social influence, however, appears on the rise, even in the most alternative festive spaces.KEYWORDS: EITB; Youth; Minority languages; Music; Radio; Basque Country.; Este trabajo explora las transformaciones e influencia social de la emisora musical públic vasca Gaztea Irratia, mediante la combinación de datos cuantitativos (audiencias), cualitativos (entrevistas), observación y análisis de contexto. La evolución muestra cómo ejerce de mediación entre la producción y escenas locales y los productos de la industrial cultural global. El cambio en 2006 hacia una radio-fórmula comercial ha sido polémico: los discursos legitimadores apelan al incremento de la audiencia, mientras los críticos, por contra, aducen la falta de compromiso con la cultura local. La influencia social, con todo, aparece al alza, incluso en los espacios festivos más alternativos.PALABRAS CLAVE: EITB; jóvenes; lenguas minoritarias; Música; País Vasco; Radio.; Lan honetan, musikaren arloko Gaztea Irratia euskal irrati katearen eraldaketa eta gizartean duen eragina aztertzen dira, horretarako datu kuantitatiboak (entzule kopurua), kualitatiboak (elkarrizketak), behaketa eta testuinguruaren analisia erabiliz. Irrati katearen bilakaerak erakusten du bitartekari gisa aritzen dela hemengo ekoizpenaren eta eszenen eta mundu mailako industria kulturaleko produktuen artean. 2006an aldatu egin zen, irrati formula komertzialago bat eskainiz, eta aldaketa hori polemikoa izan da: aldeko diskurtsoek entzuleen kopurua areagotu dela diote, baina diskurtso kritikoek hemengo kulturarekiko konpromisorik eza azpimarratzen dute. Nolanahi ere, kateak gizartean duen eragina gora egiten ari da, baita festa eremu alternatiboenetan ere.Hitz gakoak: EITB; gazteak; hizkuntza gutxituak; musika; Euskal Herria; irratia. 
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleLo que suena en Gaztea Irratia. Origen, evolución e influencia social de la emisora musical pública vasca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2019 UPV/EHU Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.1387/zer.20619


Item honetako fitxategiak

Thumbnail

Item hau honako bilduma honetan/hauetan agertzen da

Itemaren erregistro erraza erakusten du

© 2019 UPV/EHU Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Bestelakorik adierazi ezean, itemaren baimena horrela deskribatzen da:© 2019 UPV/EHU Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional