Gorputz hezkuntzan ikaskuntza Kooperatiboa aplikatuz elkarbizitza Hobetzen
Laburpena
[EUS] Gaur egungo gizarteak ez ditu kooperazioaren eta laguntzaren baloreak sustatzen eta hori dela eta, eskolak duen indarraz baliatu beharko litzateke. Modu horretan, ikerketa honek bi helburu nagusi ditu: Araia Herri Eskolako Lehen Hezkuntzako 4.mailako gela osatzen duten ikasleen kooperazio maila handitzea eta gelako giroa hobetzea. Horretarako, lehenengo, gaiaren inguruko bilaketa bibliografiko sakona egin da marko teoriko batean kokatuz. Ondoren, aztergai den ikasgela osatzen duten ikasleen harremanen diagnostikoa egin da behaketa eta soziograma baten bitartez. Jarraian, diagnostikoan lortutako datuak kontutan hartuta, egoera zehatzera egokituta diseinatu den esku-hartzea aurkezten da: Gorputz Hezkuntzako irakasgaian 9 saioetan zehar jolas kooperatiboetan oinarrituta aurrera eramateko unitate didaktikoa. Emaitzen atalarekin bukatzeko, ebaluazioa egiteko erabili diren errubrika eta saio guztien laburpenen bidez lortutako datuek zehaztutako helburu guztiak lortu direla erakusten da. Azkenik, ikerketak emaitza positiboak lortu dituen arren, izandako mugak eta limitazioak eta horiek hobetzeko proposamenak aurkezten dira. [ES] El contexto actual de la sociedad no favorece los valores de cooperación y ayuda ni las actitudes altruistas y prosociales, es por lo que la escuela debe y puede potenciar un avance positivo en torno a ello. De este modo, los principales objetivos de esta investigación son los siguientes: aumentar el grado de cooperación de los alumnos que forman la clase de cuarto de primaria de la escuela de Araia y mejorar el clima de dicha clase. Para ello, en primer lugar, se ha hecho una búsqueda bibliográfica sobre el tema. Después, se ha llevado a cabo el diagnóstico de la clase utilizando como herramienta la observación y un sociograma. A continuación, con la información recogida, se ha creado una unidad didáctica adapatada a las necesidades de la clase, formada por 9 sesiones basada en juegos cooperativos para llevar a cabo en la asignatuda de Educación Física. Para finalizar con los resultados, se puede puede observar mediante una rúbrica y los resúmenes que se han hecho en casa sesión que se han logrado todos los objetivos previamente concretados. Para terminar, aunque la intervención haya tenido resultados positivos, se presentan los límites y las propuestas de mejora de este trabajo.