UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación y Deporte
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación y Deporte
  • View Item
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación y Deporte
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación y Deporte
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Patio hezigarriago baten bila motrizitatearen eskutik

Thumbnail
View/Open
GrAL_Sorga.pdf (2.571Mb)
Date
2020-03-10
Author
Sorga Amboage, Lara
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

URI
http://hdl.handle.net/10810/42081
Abstract
[EUS] Patioa atseden hartzeko eta jolasteko espazio eta denbora librea da, askatasunarekin eta kirol praktikarekin lotu egiten dena. Baina jolastokia ez da hutsarte bat izan behar, hori baino askoz gehiago delako, espazio eta denbora hezitzailea hain zuzen ere. Gaur egungo patioek estandarizatutako instalakuntza eredu zaharkitua jarraitzen dutenez kolore gabekoak, naturatik urrun daudenak, monotonoak, parte hartze motor baxua dutenak, futbol-zentrikoak eta jolasteko aukera gutxi eskaintzen dituztenak izaten dira; hau da mugatuak daude. Beraz lan honen helburua patioaren ikuspuntua eta horren konfigurazioa kolokan jartzea da, aldaketa beharra dagoela sinetsiz eta horren alde eginez. Kirol inbasioa gertatu izan da ikastetxeetako jolastokietan, genero desberdintasunak, harremanen mugaketa eta kultura motorraren pobretzea eraginez. Horregatik, patioa hezigarriagoa bihurtzeko irizpide batzuk azaldu egingo dira, modu kolektibo batean patioa transformatu ahal izateko. Hori lortzeko beharrezkoa da hezkuntza komunitate guztiak prozesu parte-hartzailea aurrera eramatea. Ondorioz, lanean motrizitatearen eskutik eraldaketak materializatu ahal izateko estrategia zehatzak azaldu egingo dira, horiek aurrera eramanez gero eta ikerketek dioten bezala aipatu izandako bestelako arazoak konpondu egingo dira, jolasleku hezitzailea, parte-hartzailea, motorki aktiboa, sozializatzailea, hezkidetzailea eta inklusiboa lortuz, haurraren garapen integralean lagunduko duena.
 
[EN] The playground is a free space and time to rest and play, it is related to freedom and sports practice. But recess does not have to be a time-out, it's much more than that, it's certainly an educational space and time. The playgrounds of today have a standardized installation and follow an old model, they have no color, they hardly have any nature, they are monotonous and soccer-centered, they have a low motor participation and offer few game options; that is, they are limited. That is why the objective of this work is to question that point of view and the configuration of the playground, believing that a change is necessary and working in favor of it. There is an invasion of sport in school playgrounds, which causes gender inequalities, limitations in relationships and impoverishes the motor culture. Therefore, some criteria will be explained in order to transform the playground in a collective way and turn it into an educational space. To achieve this, it is necessary for the educational community to carry out a participatory process. Consequently, this dissertation will explain specific strategies to materialize changes from the mobility, in that way and according to researches, other problems mentioned above will be solved, getting an educational, participatory, coeducational and inclusive playground with an active mobility and a good offer for socialize, which will help the integral development of the child .
 
[ES] El patio es un espacio y tiempo libre para descansar y jugar, se relaciona con la libertad y la práctica deportiva. Pero el recreo no tiene que ser un tiempo muerto, es mucho más que eso, ciertamente es un espacio y tiempo educativo. Los patios de hoy en día tienden a disponer de una instalación estandarizada y siguen un modelo viejo, no tienen color, sin apenas naturaleza, son monótonos y futbol-céntricos, tienen una participación motora baja y ofrecen pocas opciones de juego; es decir están limitados. El objetivo de este trabajo es poner en duda el punto de vista y la configuración del patio, creyendo que un cambio es necesario y trabajando a favor de este. Hay una invasión del deporte en los patios de los colegios, que causa desigualdades de género, limitaciones en las relaciones y empobrece la cultura motriz. Por ello se pretende exponer criterios concretos para poder transformar el patio de una manera colectiva y convertirlo en un espacio educativo. Para conseguirlo es necesario que la comunidad educativa lleve a cabo un proceso participativo. En consecuencia, en este trabajo se presentan estrategias específicas para materializar cambios desde la motricidad, que según defienden las investigaciones recientes, pretenden contribuir a resolver los otros problemas antes mencionados, consiguiendo un patio educativo, participativo, motrizmente activo, socializador, coeducativo e inclusivo, que ayude al desarrollo integral del niño.
 
Collections
  • Recolecta
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación y Deporte

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka