Show simple item record

dc.contributor.advisorEcheazarra Escudero, Ibon
dc.contributor.authorSorga Amboage, Lara
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2020-03-10T18:31:27Z
dc.date.available2020-03-10T18:31:27Z
dc.date.issued2020-03-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/42081
dc.description76 p. : il. -- Bibliogr.: p. 69-76
dc.description.abstract[EUS] Patioa atseden hartzeko eta jolasteko espazio eta denbora librea da, askatasunarekin eta kirol praktikarekin lotu egiten dena. Baina jolastokia ez da hutsarte bat izan behar, hori baino askoz gehiago delako, espazio eta denbora hezitzailea hain zuzen ere. Gaur egungo patioek estandarizatutako instalakuntza eredu zaharkitua jarraitzen dutenez kolore gabekoak, naturatik urrun daudenak, monotonoak, parte hartze motor baxua dutenak, futbol-zentrikoak eta jolasteko aukera gutxi eskaintzen dituztenak izaten dira; hau da mugatuak daude. Beraz lan honen helburua patioaren ikuspuntua eta horren konfigurazioa kolokan jartzea da, aldaketa beharra dagoela sinetsiz eta horren alde eginez. Kirol inbasioa gertatu izan da ikastetxeetako jolastokietan, genero desberdintasunak, harremanen mugaketa eta kultura motorraren pobretzea eraginez. Horregatik, patioa hezigarriagoa bihurtzeko irizpide batzuk azaldu egingo dira, modu kolektibo batean patioa transformatu ahal izateko. Hori lortzeko beharrezkoa da hezkuntza komunitate guztiak prozesu parte-hartzailea aurrera eramatea. Ondorioz, lanean motrizitatearen eskutik eraldaketak materializatu ahal izateko estrategia zehatzak azaldu egingo dira, horiek aurrera eramanez gero eta ikerketek dioten bezala aipatu izandako bestelako arazoak konpondu egingo dira, jolasleku hezitzailea, parte-hartzailea, motorki aktiboa, sozializatzailea, hezkidetzailea eta inklusiboa lortuz, haurraren garapen integralean lagunduko duena.
dc.description.abstract[EN] The playground is a free space and time to rest and play, it is related to freedom and sports practice. But recess does not have to be a time-out, it's much more than that, it's certainly an educational space and time. The playgrounds of today have a standardized installation and follow an old model, they have no color, they hardly have any nature, they are monotonous and soccer-centered, they have a low motor participation and offer few game options; that is, they are limited. That is why the objective of this work is to question that point of view and the configuration of the playground, believing that a change is necessary and working in favor of it. There is an invasion of sport in school playgrounds, which causes gender inequalities, limitations in relationships and impoverishes the motor culture. Therefore, some criteria will be explained in order to transform the playground in a collective way and turn it into an educational space. To achieve this, it is necessary for the educational community to carry out a participatory process. Consequently, this dissertation will explain specific strategies to materialize changes from the mobility, in that way and according to researches, other problems mentioned above will be solved, getting an educational, participatory, coeducational and inclusive playground with an active mobility and a good offer for socialize, which will help the integral development of the child .
dc.description.abstract[ES] El patio es un espacio y tiempo libre para descansar y jugar, se relaciona con la libertad y la práctica deportiva. Pero el recreo no tiene que ser un tiempo muerto, es mucho más que eso, ciertamente es un espacio y tiempo educativo. Los patios de hoy en día tienden a disponer de una instalación estandarizada y siguen un modelo viejo, no tienen color, sin apenas naturaleza, son monótonos y futbol-céntricos, tienen una participación motora baja y ofrecen pocas opciones de juego; es decir están limitados. El objetivo de este trabajo es poner en duda el punto de vista y la configuración del patio, creyendo que un cambio es necesario y trabajando a favor de este. Hay una invasión del deporte en los patios de los colegios, que causa desigualdades de género, limitaciones en las relaciones y empobrece la cultura motriz. Por ello se pretende exponer criterios concretos para poder transformar el patio de una manera colectiva y convertirlo en un espacio educativo. Para conseguirlo es necesario que la comunidad educativa lleve a cabo un proceso participativo. En consecuencia, en este trabajo se presentan estrategias específicas para materializar cambios desde la motricidad, que según defienden las investigaciones recientes, pretenden contribuir a resolver los otros problemas antes mencionados, consiguiendo un patio educativo, participativo, motrizmente activo, socializador, coeducativo e inclusivo, que ayude al desarrollo integral del niño.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectpatioa
dc.subjectjolas librea
dc.subjectdenbora hezitzailea
dc.subjectjarduera fisikoa eta hezkidetza
dc.subjectplayground
dc.subjectfree play
dc.subjecteducational time
dc.subjectmotor skills
dc.subjectphysical activity and coeducation
dc.subjectpatio
dc.subjectjuego libre
dc.subjecttiempo educativo
dc.subjectmotricidad
dc.subjectactividad física y coeducación
dc.titlePatio hezigarriago baten bila motrizitatearen eskutikes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2019-07-08T06:55:59Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2019, la autora
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primariaes_ES
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister98412-809543-10
dc.identifier.gaurassign78247-809543


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record