Irakasleen genero ikuspegia etorkizuneko bidea
View/ Open
Date
2020-05-19Author
Bermejo Herran, Maialen
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Generoa gizaki talde baten praktikak, sinesmenak, irudikapen eta agindu sozialen multzoa da, emakumeak eta gizonak desberdintzen dituena eta prozesu sozial baten bidez ematen dena. Prozesuan gizakiak, jaiotzen direnetik, genero rol eta estereotipo batzuk barneratzen joaten dira zenbait faktore sozialen eraginpean. Faktore sozial horien artean eskola dago, izan ere, genero identitatearen sorkuntza eskolan garaian ematen da batez ere. Irakasleek berebiziko garrantzia dute prozesu guzti honetan, genero rolen eta estereotipoen berproduzitzen laguntzen dutelarik. Horrenbestez, ezinbestekoa da irakasleek generoaren inguruko ezagutza eta formakuntza on bat izatea kontziente izateko, gelan landu ahal izateko eta ikasleen genero identitatean eragin negatiborik ez izateko. Guzti hau ikertzeko, atal praktikoan Adoc erabili da, lan honetarako soilik sortu dena, eta guztira 89 irakasleek parte hartu dutena. Lan honen helburua irakasleen genero identitatearen inguruko ezagutzak, dituzten formakuntzak eta egiten dituzten lanketak jakitea izan da, hau guztia ikasleengan izan dezakeen eragin negatiboa aztertzeko. Azken emaitza, irakasleek gela barruan lantzen dutela baina aurretiko formakuntzarik izan gabe izan da. [ES] El género es la práctica, creencia, representación y mandato de un conjunto social, que divide lo masculino de lo femenino y se da mediante un proceso social. La persona desde su nacimiento va adquiriendo unos roles y estereotipos que vendrán impuestos por diferentes agentes sociales. La escuela es un agente social importante en este proceso, ya que esta presente en el la edad que el niño comienza a desarrollar su identidad de genero. Por lo tanto, el profesorado tiene un papel muy importante siendo uno de los agentes que transmite los roles y estereotipos de genero. Para ello es importante que el profesorado tenga una buena formación para poder ser conscientes del papel clave que tienen, y así evitar consecuencias negativas hacia el educando. Para ello, se ha llevado acabo un Adoc hecho expresamente para este trabajo, en el cual han participado 89 profesores, con el objetivo de saber qué conocimientos, qué formación y cómo es el trabajo que realizan con los alumnos para poder analizar los resultados negativos que puede conllevar eso en el alumnado. El resultado obtenido ha sido que, el profesorado trabaja el tema en clase pero sin una formación previa.