Volumen 03. Número 1 (2015)
Recent Submissions
-
La danza en personas con discapacidad intelectual: revisión sistemática e identificación de los elementos necesarios para evaluar cambios de movimiento
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)La danza se considera una herramienta que contribuye al bienestar de la persona desde una perspectiva integradora. Estudios anteriores afirman, a través del Dibujo de la Figura Humana (DFH), que mejora el bienestar emocional ... -
Hezkuntza graduko ikasleen autokontzeptu artistikoa
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)The purpose of this investigation is to measure Education Degree students’ artistic self-concept. This research is part of a broader thesis study and 1321 students have participated from four Universities at the Basque ... -
La integración de competencias emocionales en el currículo de las enseñanzas regladas de Danza del País Vasco
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)Dance formal education build their teaching methodology on an almost non-existent emotional education. The integration of emotional competencies in the teaching of this artistic and educational discipline is vital. We ... -
Optimizando la adecuación de las enseñanzas superiores de danza a los protocolos de evaluación de la educación superior
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)This article presents the design and initial results of a research that extends to 2016 and aims to optimize the adaptation of dance in higher education to the evaluation procedures of the higher education at the Spanish ...