Show simple item record

dc.contributor.authorJodra Llorente, Susana ORCID
dc.contributor.authorSchneider, Patricia
dc.date.accessioned2020-07-10T10:24:02Z
dc.date.available2020-07-10T10:24:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAusArt 3(2) : 270-283 (2015)
dc.identifier.issn2340-8510
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/45381
dc.description.abstractIn our screen printing process we work with specific images from our photographic archives and plans from different sources, that we use as modules for our series of unique prints. By modulating the images in size, intensity and location, we have been building collages with up to twenty layers. The Modulares Art Project, which we developed in the last three years, allowed us to investigate the evolution of our creative process by revising pictures of previous years. We created compositions by adding and subtracting geometric forms and elements of concrete pictures, printing them layer by layer. Through this process, visual echoes of the subjacent layers that interfere with the reading of the message have been silenced or in some cases emphasized. The noise and visual disturbances of the underlying information are also object of our interest as they give the interaction between the different images a temporal dimension.; En nuestro proceso de impresión serigráfica trabajamos con imágenes específicas de archivos fotográficos propios y motivos de diferentes fuentes, que utilizamos como módulos en series de impresiones únicas. Modulando las imágenes en tamaño, la intensidad y la ubicación, construimos collages de hasta veinte capas. El Proyecto Artístico Modulares, que hemos desarrollado en los últimos tres años, nos ha permitido investigar la evolución de nuestro proceso creativo mediante la revisión de las estampas de años anteriores. Hemos creado composiciones mediante la adición y la sustracción de formas geométricas y elementos de imágenes concretas, imprimiéndolas capa a capa. A través de este proceso, los ecos visuales de las capas subyacentes que interfieren en la lectura del mensaje han sido silenciados o en algunos casos enfatizados. El ruido y perturbaciones visuales de la información subyacente también son objeto de nuestro interés, ya que la interacción entre las diferentes imágenes aporta una dimensión temporal.
dc.language.isoeng
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleModulares: an artistic experience between construction and visual noise
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2015, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/ausart.15974


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record