UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • AusArt
  • Volumen 03. Número 2 (2015)
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • AusArt
  • Volumen 03. Número 2 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El espacio sonoro en el arte contemporáneo: la materia del tiempo de Richard Serra

Thumbnail
View/Open
15926-58674-1-PB.pdf (1.254Mb)
Date
2015
Author
Arce Sagarduy, Mikel ORCID
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

AusArt 3(2) : 11-21 (2015)
URI
http://hdl.handle.net/10810/45385
Abstract
The space keeps a close relationship with the sound, for this reason many artists who have thought about their buildings or sculptural installations as living quarters with capacity to be traveled across them, have valued the acoustic properties of these spaces and their ability to suggest sound or acoustic sensations, inform about the qualities and textures of the material, about the concave or convex and the size of the container space.In the case of The Matter of Time (2005) by Richard Serra, installed almost permanently in the Guggenheim Museum of Bilbao, we find a sculpture in which Richard Serra proposes to the viewer an"encounter with matter and space". In this experiment performed by the tour and the room of those spaces (spirals, torus1, etc.), our sound perception varies constantly. Without even opening our eyes, it shows us the properties of space and matter in sculptural form.; El espacio guarda estrecha relación con el sonido y por esta razón muchos artistas que han pensado en sus construcciones o instalaciones escultóricas como lugares habitables o con capacidad de ser recorridos, han valorado las propiedades acústicas de dichos espacios y su capacidad de sugerir sensaciones sonoras o acústicas, informar de las calidades y texturas del material, de lo cóncavo o Io convexo y del tamaño del espacio contenedor.En el caso de La Materia del Tiempo (2005) de Richard Serra, instalada de manera casi permanente en el museo Guggenheim de Bilbao, encontramos un conjunto escultórico en el que Richard Serra propone al espectador un"encuentro con la materia y con el espacio". En esta experiencia ejecutada mediante el recorrido y la habitación de esos espacios (espirales, toros[1], etc.), en los cuales nuestra percepción sonora varía constantemente, nos muestra incluso a ciegas, las propiedades del espacio y de la materia de cada forma escultórica.
Collections
  • Volumen 03. Número 2 (2015)

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka