UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • AusArt
  • Volumen 03. Número 2 (2015)
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • AusArt
  • Volumen 03. Número 2 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El ruido que se escapa: lo no idiomático como posicionamiento crítico ante el proceso de normativización de la música improvisada

Thumbnail
View/Open
15485-58686-1-PB.pdf (951.3Kb)
Date
2015
Author
Rey Vizcaíno, Héctor
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

AusArt 3(2) : 83-97 (2015)
URI
http://hdl.handle.net/10810/45387
Abstract
This paper expounds a critical review of the notion of non-idiomatic improvisation. First introduced by the English musician Derek Bailey, it gained popularity with the release of his 1980 book Improvisation: its Nature and Practice in Music. Improvised music, in spite of its celebration of the fleeting nature and irrevocability of the present moment, is also subjected to influences leading to its settlement and stagnation. This article will describe the agency of those forces with the aim of establishing an understanding of the non-idiomatic not as a specific musical formulation but as the possibility of improvised musical praxis to take a critical stance towards the processes of subjectivation trying to chase it down.; En esta disertación se expone una revisión de la noción de improvisación no idiomática. Introducida por el músico británico Derek Bailey, ganó notoriedad gracias a su libro La Improvisación: su naturaleza y su práctica en la música, publicado en 1980. La música improvisada, a pesar de su celebración de la fugacidad e irrevocabilidad del momento presente, no está exenta de influencias que la dirigen hacia su asentamiento y cristalización. Este artículo se ocupa de caracterizar la agencia de estas fuerzas con la intención de fundar un entendimiento de lo no idiomático como la posibilidad de la praxis musical improvisada de adoptar un posicionamiento crítico frente a los procesos de subjetivación que la persiguen.
Collections
  • Volumen 03. Número 2 (2015)

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka