Now showing items 121-140 of 251

    • Thumbnail

      Matematikarako konpetentzia eta generoa 

      Larrañaga Gabiña, Ainhitze ORCID; Elosua Oliden, Paula ORCID; Chinchilla, Jonathan (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)
      El hecho de que la presencia de mujeres en estudios superiores científico-tecnológicos sea significativamente menor a la de los varones ha suscitado el interés de la comunidad científica. De entre las razones que expliquen ...
    • Thumbnail

      Inork ez du erasotzen, baina "defentsa" deritzogu: Gradu Amaierako Lanaren defentsa prestatzeko gida 

      Zelaieta Anta, Edu ORCID; Camino Ortiz de Barrón, Igor ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)
      The implementation of the new curricula in the Degrees of Spanish Universities has involved significan/ changes. One ofthe major changes consists of doing a Final Degree Dissertation, which is both so relevant and unknown ...
    • Thumbnail

      Ordizia, hiri hezitzailea 

      Etxeberria Balerdi, Félix ORCID; Garmendia Larrañaga, Joxe; Arrieta Aranguren, Elisabete (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)
      In this text we realize of the analysis and of the result of the project "Ordizia, hiri hezitzailea". This project has been developed in Ordizia (Gipuzkoa) between the years 2008 and 2012. At present, the experience continues ...
    • Thumbnail

      Agiritegiak. Gizarte Zientzien ikaskuntza-irakaskuntzarako gunea 

      Sáenz del Castillo Velasco, Aritza ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)
      Siguiendo las nuevas corrientes pedagógicas y considerando al alumno como centro, eje y motor del proceso de aprendizaje, este artículo reflexiona sobre La potencialidad de Los archivos municipales en La enseñanza-aprendizaje ...
    • Thumbnail

      Irakasle identitateari hurbilketa bat behaketa autoetnografikoaren bidez 

      Pablo Delgado, Irati de; Tresserras Angulo, Alaitz ORCID; Alonso Sáez, Israel ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)
      Este artículo es una observación autoetnográfica de la estancia llevada a cabo en una clase de 2. 0 de Educación Primaria durante el último periodo de prácticas del Grado de Educación Primaria. Mediante la metodología ...
    • Thumbnail

      Etorkizuneko irakasleen gaitasun zientifiko ahaztuak garatzeko proposamena 

      Uskola Ibarluzea, Araitz (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)
      La proposition effectuée au cours 2013/14 dans le sujet "Nouvelles tendances dans l'enseignement des sciences" dans le Degré Enseignement Primaire est présentée dans ce travail. Prenant comme point de départ les recommandations ...
    • Thumbnail

      HUHEZiko hiru grado presentzialen lehenengo mailako ikasleen moodle plataformaren erabileraren azterketa 

      Arriaran Olalde, Iñigo (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      Currently online platforms play an important role in education and are being used in most universities. In the three degrees taught in classroom modality, in the Faculty of Humanities and Education (HUHEZI) of Mondragon ...
    • Thumbnail

      Dr. Fleming HLHl-ko Irakasleen prestakuntza beharren diagnosia eta horri buruzko hausnarketa 

      Arostegi Escribano, Maritxu (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      One of the main characteristics of the present information society is the change and the uncertainty of what the future may bring. School must prepare students to face new situations, but, despzte the different measures ...
    • Thumbnail

      Hezkuntza-komunitatearen zeregina kultura ondarearen transmisioan 

      Ramirez de Okariz Telleria, Iñigo (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      Quelle fonction remplit l’éducation, du point de vue de la participation, dans la gestion du patrimoine culturel? Son défi consiste, selon nous, à articuler le mieux possible l’espace entre les responsables de la gestion ...
    • Thumbnail

      Ahozko adierazpena eta dramatizazioa Haur Hezkuntzako irakasleen baliabide 

      Argüelles Razquin, Garbiñe; Zelaieta Anta, Edu ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      This article, which is based on a Final Degree Dissertation deals with two ways of communication that teachers use in Infant Education: the oral expression and the dramatization. This project offers the opportunity to know ...
    • Thumbnail

      Literatura eta generoa Haur Hezkuntzan: Bizkaiako Haur Eskola baten azterketa 

      Aizpurua Barinagarrementeria, Izarra; Lasarte Leonet, Gema ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      In this research, we studied how the tapie of "gender" is treated in a little village. To complete the research, we focused in three kindergarten classrooms of the village school. We studied the literature used in the ...
    • Thumbnail

      Antzinako Ostatu-etxe izatetik Bigarren Hezkuntzako Institutu izatera. Bergarako Mintegiaren historia ikasleen ikuspegitik (1776-1860) 

      Chaparro Sáinz, Álvaro; Camino Ortiz de Barrón, Igor ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      La villa de Vergara fue el lugar donde se situaron los orígenes del Instituto Provincial de Segunda Enseñanza, un hecho que no resulta casual, puesto que la citada villa se erigió en una referencia obligada en cuanto a ...
    • Thumbnail

      Murcio, M. (2013). Interpretar : de la comprensión previa a la explicación de los acontecimientos 

      Zelaieta Anta, Edu ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      ...
    • Thumbnail

      Eskola-inplikazioa: kontzeptua, neurketa, aldakortasuna eta testuinguruaren aldagaiak nahiz aldagai psikologikoak 

      Ramos Díaz, Estibaliz ORCID; Fernández Zabala, Aranzazu ORCID; Zuazagoitia Rey-Baltar, Ana ORCID; Rodríguez Fernández, Arantzazu; Ros Martínez de Lahidalga, Iker (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      The study of school engagement is currently an interesting line of research in the field of educational psychology. This study reviews the scientific literature regarding the conceptualization and measure of school engagement. ...
    • Thumbnail

      Trantsizioa eskola txikietatik bigarren hezkuntzara. Aldagai lagungarrien bila 

      Intxausti Intxausti, Nahia ORCID; Odriozala Aldalur, Ainhoa; Bereziartua Zendoia, Justo; Zubiri Esnaola, Harkaitz (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      Este trabajo estudia el proceso de transición a la Educación Secundaria que realiza el alumnado de la escuela rural. Las escuelas rurales comparten algunas características específicas las cuales tienen consecuencias en el ...
    • Thumbnail

      Fenomeno emozionalen eta sormenaren arteko erlazioak oinarrizko psikologiaren ikuspegitik 

      Soroa Martínez, Goretti; Aritzeta Galán, Aitor ORCID; Balluerka Lasa, Nekane ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      Nowadays, the relationship between emotions and creativity constitutes a line of research of increasing interest. In addition, socio-emotional and creative skills are considered the cornerstone of improvement of academic ...
    • Thumbnail

      Iraupen luzeko irakasleriaren garapenaren eraginkortasuna: irakasleriaren kontzepzioetan, hurbilketan eta kultura instituzionalean 

      Madinabeitia Ezkurra, Alba; Fernández Fernández, Idoia Begoña ORCID (2015-06-01)
      [ENG] This article is based on a comprehensive concept of faculty development and studies the impact of the ERAGIN development strategy. For this, two areas of impact are analyzed the teacher individual level and the ...
    • Thumbnail

      Ezagutzaren dinamika Ikas Komunitateetan 

      Bereziartua Zendoia, Justo; Pastor Andrés, David ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015-12)
      [EUS] Laurogeita hamarreko hamarkadan, Eusko Jaurlaritzako Berriztapen Pedagogikoaren Zuzendaritzak eta Bartzelonako Unibertsitateko CREA (Gizarte eta Heziketarako Ikerkuntza Zentroa) ikerkuntza-taldeak Ikas Komunitateen ...
    • Thumbnail

      Heziketa Fisikoko bi irakasleren jardueraren azterketa: jakintza-arloaren eta hizkuntzaren arteko artikulazioaren aztarnak 

      Fernandez, David; Azpeitia Eizagirre, Agurtzane (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)
      El objetivo de este artículo es analizar la actividad de dos profesores de educación física y su modo de hacer. Se han subrayado tres objetivos concretos: primero, analizar qué acciones típicas realizan los dos profesores ...
    • Thumbnail

      Irakasleak eta familiak etxerako lanetan: TIPSen estrategia 

      Esnaola Balerdi, Garazi; Amiama Ibarguren, José Francisco ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2016)
      This piece of research tries to answer to a need issued by the parents and the teachers of a small rural school considering homework given to children. Realizing failure of traditional homework activity, they aimed to build ...