Show simple item record

dc.contributor.authorRincón Díez, Virginia ORCID
dc.contributor.authorTamayo Orbegozo, Unai
dc.date.accessioned2020-10-30T19:43:20Z
dc.date.available2020-10-30T19:43:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationTantak 29(1) : 9-26 (2017)
dc.identifier.issn0214-9753
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/47585
dc.description.abstractActive learning makes it possible to develop the content of several marketing subjects through work on the same project and places the learning process in a real context. This article presents the design and implementation of an active learning model. The model ensures that students develop the content and skills envisaged in different marketing subjects in a coordinated manner and take a multidisciplinary approach to problem-solving. On the one hand, we present the planning process of the subjects involved in the new active learning model. On the other hand, we also explain the implementation process, taking into account the most significant results and the students’ perceptions.In conclusion, we underscore this model’s capacity to integrate the content of different marketing subjects and develop a global perspective on marketing.; L’apprentissage actif met le processus d’apprentissage dans un contexte réel et permet l’élaboration du contenu des différents sujets de la commercialisation dans un même projet. Ce document présente la conception et la mise en œuvre d’un modèle d’apprentissage actif.En utilisant ce modèle, les élèves développent, de manière associée, le contenu et les compétences dans différentes disciplines de marketing.A la fois, il permet envisager des problèmes multidisciplinaires. D’une part, nous présentons le processus de planification des sujets impliqués dans le projet. D’autre part, nous dévoilons le modèle de processus et mise en œuvre qui envisage les résultats les plus importants, ainsi que les perceptions des élèves. En conclusion, nous soulignons la capacité de ce modèle pour l’intégration du contenu des différents sujets dans le domaine du marketing et de la prise d’une perspective globale de la fonction marketing; El aprendizaje activo sitúa el proceso de aprendizaje en un contexto real y permite desarrollar los contenidos de distintas asignaturas de marketing en torno a un mismo proyecto. En este artículo presentamos el diseño e implementación de un modelo de aprendizaje activo.Mediante este modelo el alumnado desarrolla de manera coordinada los contenidos y habilidades de distintas asignaturas de marketing y afronta problemas de carácter multidisciplinar. Por un lado, presentamos el proceso de planificación de las asignaturas implicadas en el proyecto. Por otro lado, exponemos el proceso de implementación del modelo planteando los resultados más significativos así como las percepciones del alumnado. Como conclusión, subrayamos la capacidad de este modelo para la integración de los contenidos de las distintas asignaturas del área de marketing y para la adquisición de una perspectiva global de la función de marketing
dc.language.isoeus
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleIkaskuntza aktiboan oinarritutako eredu baten aplikazioa marketin arloan
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2017, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/tantak.17863


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record