(2015) 20 Liburuki. 1 Zenbakia;;(2015) Volumen 20. Número 1: Recent submissions
Now showing items 5-8 of 10
-
Math skills and executive functioning in preschool: clinical and ecological evaluation
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)This study compares the relationship between executive functioning, analyzed with clinical and ecological tests, and math skills in preschoolers. The children (255 children 5 to 6 years old) were evaluated using ... -
Cognitive profile for children with ADHD by using WISC-IV: subtype differences?
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)This study explores whether a specific cognitive profile for children with ADHD can be obtained through the Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition (WISC-IV) and whether this profile is capable of differentiating ... -
Roles en bullying de adolescentes y preadolescentes, y su relación con el clima social y los estilos educativos parentales
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)En este estudio se analiza la relación entre la dinámica bullying y variables del contexto escolar y familiar y estilos educativos familiares, e indaga en las diferencias según el rol en bullying. La muestra estuvo constituida ... -
Modelo de predicción de la satisfacción con la educación física y la escuela
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)El objetivo fue analizar un modelo de predicción de las orientaciones de metas sobre la satisfacción con la educación física y la escuela. La muestra fue de 202 hombres y 208 mujeres de educación secundaria de centros ...