dc.contributor.author | González Cabanach, Ramón | |
dc.date.accessioned | 2020-11-16T17:52:56Z | |
dc.date.available | 2020-11-16T17:52:56Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.citation | Revista de psicodidáctica (4) : 5-40 (1997) | |
dc.identifier.issn | 1136-1034 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/48024 | |
dc.description.abstract | In this paper we make a review about learning conceptions and learning approaches. In a first moment we situate the role that learning disposition plays in the learning process. This review had been made in two parts: In a first one learning conceptions, their modification posibilities and the relation between learning conceptions and learning approaches are studied. In the second one we make a review of the different learning approaches, their relation with motivation and their characterization. Finally, the role that the context plays in the development of this approaches is studied.; En este artículo se realiza una revisión actual de las concepciones y enfoques de aprendizaje, situando, de partida, el papel que la disposición para aprender desempeña en el aprendizaje. Se desarrolla en dos partes: en la primera, se estudian las concepciones de aprendizaje, su posibilidad de modificación y la relación que tienen con los enfoques de aprendizaje; en la segunda, se revisan los diferentes enfoques de aprendizaje, su relación con la motivación, su caracterización y, finalmente, el papel que desempeña el contexto en el desarrollo de estos enfoques. | |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Concepciones y enfoques de aprendizaje | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.rights.holder | © 1997, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua | |