UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1997) Número 04
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1997) Número 04
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El desarrollo de las líneas transversales en el área de Lengua Castellana a través de la investigación cooperativa

Thumbnail
View/Open
59-120-1-PB.pdf (38.42Kb)
Date
1997
Author
Martínez Domínguez, Begoña
Basurko Motrico, Félix
Munarriz Irañeta, Begoña
Medrano Samaniego, María Concepción
Barrio, E.
Dafauce, M.
Bermejo, F.
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Revista de psicodidáctica (4) : 77-88 (1997)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48026
Abstract
This article describes, albeit briefly, an experience carried out by a colaborative research group in relation to the design, implementation and evaluation of croos-curricular themas within the main subject of Language, for which the action-research methodoly has been used. Afer a brief explanation of the topic and methodology of the research, the stages and procedures for the recolection and analysis of data are described. Finally, some of the conclusions of this experience about the conceptualization and design of cross-curricular themes are put forward, as well as the opportunities which action-research methodology offers to train teachers for their best profssional development.; En este artículo se describe brevemente la experiencia realizada por un equipo de investigación cooperativa, en torno al proceso de diseño globalizado, desarrollo y evaluación de las líneas transversales en el área de Lengua, siguiendo la metodología de la investigación acción. Después de una rápida justificación de la selección del tema y metodología de investigación utilizados, se contemplan las fases y procedimientos de recogida y análisis de la información empleados. Finalmente se avanzan algunas de las conclusiones extraidas de esta experiencia, en relación a la conceptualización y diseño de las líneas transversales, así como a las posibilidades de la investigación acción como modelo de formación del profesorado para su mejor desarrollo profesional.
Collections
  • (1997) Número 04

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka