Show simple item record

dc.contributor.authorPèlach y Busóm, Joaquim
dc.date.accessioned2020-11-16T18:14:38Z
dc.date.available2020-11-16T18:14:38Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.citationRevista de psicodidáctica (7) : 19-28 (1999)
dc.identifier.issn1136-1034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/48052
dc.description.abstractThe present training teacher's method, demands a deep transformation, a qualitative change on the traditional consideration of their curriculum. The author believes that a traty or negotiation is needed, to make explicit orientation of a new plan of training for teachers. It is defended in this work, the proposal of a university degree on Training of Teachers, organised in two cycles.First cycle, a basic, centric and generalising one, without forgetting the speciality aspects on formative itineraries refer to infancy, primary and secondary educatio. The second cycle, directed to an educational practice, which would allow a reflexive apprenticeship. The difficulty within the actual legal frame of this proposal, takes to another, based on the first step to university degrees, and that, from that point of view looks possible.; La formación de los maestros exige una transformación profunda, un cainbio cualitativo en la consideración tradicional de su curriculum. El autor cree que es necesario un pacto, una negociación que explicite la orientación de un nuevo plan de formación de maestros. En este trabajo se defiende la propuesta de la Licenciatura de Formación de Profesorado, organizada en dos ciclos. El primero básico, troncal y generalista, sin olvidar aspectos de especialización en los itinerarios formativos referidos a la educación infantil, primaria y secundario. El segundo, orientado a una práctica educativa que permita un aprendizaje reflexivo. La dificilltad en el marco legislativo actual de esta propuesta, conduce a otra que, basada en la doble titulación, constituye el prmier paso hacia la Licenciatura y, que, desde um punto de vista legal, parece viable.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleLa formación de las maestras y de los maestros: necesidad de cualificar un proceso
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 1999, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record