Show simple item record

dc.contributor.authorMaldonado López, Antonio
dc.date.accessioned2020-11-16T18:14:39Z
dc.date.available2020-11-16T18:14:39Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.citationRevista de psicodidáctica (7) : 29-38 (1999)
dc.identifier.issn1136-1034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/48053
dc.description.abstractFrom a process that is taken place at a E. U. of training of teachers, under the Autonomous University of Madrid, the author pleads for the organisation of a High raising Centre of Teachers, which structured as a College, would undertake all training of teachers education levels. This project is born with the idea of systematising and improving the resources of the U.A.M. in the field of training of teachers, (different specialises of the teachers, initial new course of teachers for secondary education, future course of professional skills along the second cycle related sith the teaching function, programs for Doctors in the area of education, continuous training, proper titles etc.). Among its functions it is included as well, one to build up proposals directed to the teaching graduation.It is defends by the author that the process to graduation would only be possible if Goberments and Parliaments were concencious that is society, which demands training in agreement with the actual development of psychology and the CC. of education.; A partir de un proceso que se está llevando a cabo en una E. U. de Formación de Profesorado de la U.A.M. el autor aboga por la configuración de un Centro Superior de Formación de Profesorado que, estructurado como Facultad, asumiría la formación de Profesores en todos los niveles educativos. Este proyecto nace con la idea de unificar, sistematizar y optimizar los recursos que actualmente dispone la U.A.M. en el campo de la formación del Profesorado (distintas especialidades de maestro, Curso de formación inicial de Profesorado de Educación Secundaria, Curso de Capacitación profesional docente, estudios de segundo ciclo relacionados con la función docente, Programas de doctorado en el ámbito de la educación, formación permanente, títulos propios, etc...). Entre sus funciones se recoge, además, la de elaborar propuestas conducentes a la licenciatura de Magisterio.Defiende el autor que el proceso hacia la licenciatura sólo es posible como consecuencia de que los Gobiernos Parlamentos sean conscientes de que es la sociedad quien demanda una formación acorde con el actual desarrollo de la Psicología y de las Ciencias de la Educación.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleNuevas propuestas de formacion de profesorado en el estado español
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 1999, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record