UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1999) Número 07
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (1999) Número 07
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La comprensión infantil de prestamos e intereses

Thumbnail
View/Open
99-160-1-PB.pdf (535.1Kb)
Date
1999
Author
Bacaicoa Ganuza, Fernando
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Revista de psicodidáctica (7) : 83-98 (1999)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48057
Abstract
En este trabajo se presentan datos parciales correspondientes a una investigación financiada por el Gobierno Vasco y referida a la comprensión delfuncionamiento de los bancos (G. V/P.I,96/80). La noción de interés, fundamental para entender cómo ganan dinero los bancos, no parece ser entendida a los 12 años de la misma forma que se comprende la noción de ganancia, completaiziezzte establecida a esta edad.El autor cree que el problema estriba en la dificultad que los niños de esta edad tienen para englobar el dinero dentro de la categoría mercancía. Para denominar esta relación se acude a la idea de la comprensión de la relación intransitiva del dinero. Es decir: a la comprensión del fenómeno del dinero que se vende o se compra a sí mismo. En esencia: aunque se comprende que los bancos prestan dinero; aunque se valora negativamente que pidan intereses, no se acierta a conjugar e integrar en un sistema que los intereses sean una forma que los bancos utilizan para ganar dinero.; This work shows partial features from an investigation financed by the Basque Goberment about understanding of Banks functioning (G.VPLl 96/80). The fundamental notion of interest to understand how Banks ear money doesn't look to be understood at the age of 12, as it is understood the notion of benefit or profit, totally stabilised at that age.The author believes that the problem comes from the difficulty in children of that age, having to consider money within the ran of goods. To name this relation, one turns to the understanding of money intransitive relation, that is to say; to the fact of money that buys and sells itself. In fact, although it is known that Banks lend money and that it is wrong considered that they ask for interest, it is not known how to integrate in a system where interest is a way which Banks use to earn money.
Collections
  • (1999) Número 07

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka