UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2008) Volumen 13. Número 1
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2008) Volumen 13. Número 1
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valores y contextos de desarrollo

Thumbnail
View/Open
230-291-1-PB.pdf (122.9Kb)
Date
2008
Author
Medrano Samaniego, María Concepción
Aierbe Barandiaran, Ana ORCID
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Revista de psicodidáctica 13(1) : 53-67 (2008)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48220
Abstract
The line of research is based on the perspective of cultural psychology and believes that the contexts in which humans are raised are vital to explaining their development. Over recent decades, the mass-media has grown and progressed so rapidly that we now believe it is necessary to take its influence into account in relation to the development of values and the construction of identity. We believe that television is important not only because of its cause and effect relationship or direct influence on viewers, but also because it presents models of behavior and social and interpersonal relations that, both implicitly and explicitly, address aspects related to the construction of identity and values. Thus, one of the general objectives of this line of research is to explore the similarities and differences between various indicators of television viewing profiles, values and the construction of identity in different ages groups and culturally different contexts.Similarly, the aim is also to explore in more detail parental mediation in television viewing habits in relation to values and identification with the characters of favorite programs. The same themes are also explored in relation to people suffering from some kind of developmental disorder.; Esta línea de investigación se aborda desde la perspectiva de la psicología cultural y entiende que los contextos en los que crece el ser humano adquieren una gran relevancia en la explicación de nuestro propio desarrollo. En las últimas décadas el avance de los mass-media ha sido tan rápido que resulta necesario considerar su influencia en relación con el desarrollo de los valores y la construcción de la identidad. El medio televisivo tiene importancia no tanto porque explique las relaciones causa-efecto o influencia directa sobre los telespectadores, sino porque presenta modelos de conducta y relaciones sociales e interpersonales que, implícita e explícitamente, abordan aspectos relacionados con la construcción de la identidad y los valores. Así, uno de los objetivos generales de esta línea es conocer las diferencias y semejanzas en algunos indicadores del perfil de consumo televisivo, los valores y la construcción de la identidad en distintos grupos etarios y en contextos culturalmente distintos.Igualmente, se pretende profundizar en las pautas de mediación parental sobre los hábitos televisivos en relación con los valores y la identificación con los personajes de sus programas preferidos. También, es objetivo de esta línea abordar las mismas temáticas referidas a las personas con alguna alteración del desarrollo.
Collections
  • (2008) Volumen 13. Número 1
  • Publicaciones

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka