UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2016) Volumen 21. Número 2
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2016) Volumen 21. Número 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eficacia de un programa de implicación familiar en la lectura de alumnado de 1º de Educación Primaria

Thumbnail
View/Open
14889-60198-3-PB.pdf (307.2Kb)
Date
2016
Author
Mora Figueroa, Juan
Galán González, Arturo
López Jurado, Marta
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Revista de psicodidáctica 21(2) : 375-391 (2016)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48346
Abstract
Existe evidencia de que la implicación familiar (IF) influye sobre distintos productos educativos como la lectura. Este estudio pretende evaluar la implantación del programa familiar “¿Me lees un cuento, por favor?” y su efecto sobre el rendimiento lector, con la finalidad de mejorar la capacidad lectora de los estudiantes y orientar la práctica educativa de los padres. La muestra está compuesta por 206 estudiantes de 1o de Primaria y sus familias, escolarizados en cinco colegios. El rendimiento lector (RL) se evaluó antes y después del programa mediante las subescalas de procesos léxicos y semánticos del PROLEC-R. Por último, se observó la motivación lectora (ML) que muestran los alumnos y también se recogió información cualitativa sobre la actitud de los hijos hacia la lectura a través de un registro de seguimiento semanal. Los resultados muestran diferencias significativas entre los grupos en todas las subescalas del RL y en la ML.; There is evidence that family involvement (FI) affects various educational skills such as reading. This study aims to evaluate the implantation of the family program "Would you read me a story, please?" and its effect on reading achievement, in order to improve the reading skills of students and guide educational practices of parents. The sample consists of 206 students from 1st of Primary and their families enrolled in five schools. The reading achievement was assessed before and after the program using the subscales of lexical and semantic processes PROLEC-R. Finally, the reading motivation of students was observed and qualitative information was collected through a record of weekly monitoring completed by each family. The results show significant differences between groups on all subscales.
Collections
  • (2016) Volumen 21. Número 2

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka