Adierazpen eta komunikazio trebetasunak: zapalduen antzerkia eta antzerki foroa
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Date
2021-03-22Author
Arrillaga Ezquerro, Amaia
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[EUS] Gradu amaierako lan honetan Augusto Boalen antzerkiaren barruan kokatzen den “Antzerki Foroa” teknika erabiliko da. Honen bidez irakasleek eskolan jasaten dituzten hezkuntza sistemarekiko presio eta zapalkuntzei kritika bat egin nahi zaie, hauek eteteko helburuarekin. Honetarako, lehenik eta behin Zapalduen Antzerkia zer den, zertarako balio duen eta honek biltzen dituen antzerki teknika ezberdinak azalduko dira. Antzerki Irudia eta Antzerki Foroa tekniketan enfasia jarriz batez ere. Ondoren, antzerki foro baten gidoia eta antzezpen txikia erakutsiko dira, non irakasleek eskolan jasaten dituzten zenbait zapalkuntza islatzen diren, bai eskolako partaideen aldetik eta bai hezkuntza sistemaren aldetik. Zapalkuntza hauei aurre egiteko interbentzio posibleak aipatuko dira, hezkuntza sistema hobetzeko helburuarekin. Zapalduaren Antzerkia gizarte-justizia sustatzeko tresna pedagogiko gisa erabiltzen da, ikasle, irakasle eta orokorrean gizarteari (herriari) ahotsa emateko. [ES] En el presente trabajo de fin de grado se emplea la técnica del “Teatro Foro”, situada dentro del teatro de Augusto Boal. Mediante esta técnica se quiere hacer una crítica a las presiones y opresiones que sufre el profesorado por parte del sistema educativo, con la intención de detenerlas. Para ello, se explicará qué es el Teatro del Oprimido, para qué se utiliza y cuales son las diferentes técnicas que engloba, poniendo especial énfasis en el Teatro Imagen y en el Teatro Foro. Después, se enseñarán el guión y un pequeño teatro foro donde se verán algunas de las opresiones que sufren las maestras y los maestros, tanto por parte de los miembros que forman la escuela como por parte del sistema educativo. Se mencionan también algunas intervenciones posibles para poder hacerles frente a estas opresiones con el objetivo de mejorar el sistema educativo. El Teatro del oprimido se utiliza como herramienta pedagógica para promover la justicia social, para dar voz a alumnos, profesores y a la sociedad (al pueblo) en general.