Ikasleen parte-hartzea eguneroko errealitatera gerturatzen: irakasleen ideiak eta usteak
Ikusi/ Ireki
Data
2021-10-22Egilea
Laborda Ganzabal, Ainara
Laburpena
[EUS] Gaur egun, asko dira hezkuntza komunitatea osatzen duten guztien parte-hartze aktiboa
sustatzen dutela esaten duten metodologia eta praktikak, ikasleen parte-hartzeari arreta
berezia eskainiz. Pertsona guztien parte-hartze aktiboa beharrezkoa da gizarte
demokratikoak eraiki nahi baditugu. Bestalde, praktikan estrategia horiek benetan
parte-hartzaileak ote diren zalantzan jartzen da maiz. Teoriaren eta praktikaren arteko
arrakala hori ulertzeko, garrantzitsua da hezkuntza komunitateetara jotzea eta bertako
errealitatea ezagutzea. Helburu horrekin, Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxe publiko
bateko irakasleekin elkarrizketak burutu ditugu. Emaitzek desberdintasun txikiak baina
esanguratsuak erakusten dituzte irakasleen pertzepzioetan eta, ondorioz, ikasleen
parte-hartzea sustatzeko moduetan. [ES] En la actualidad son muchas las metodologías y prácticas que dicen fomentar la
participación activa de todos las personas que forman la comunidad educativa, prestando
especial atención a la participación de los alumnos. La participación de todas las personas
es necesaria si queremos construir sociedades democráticas. Por otro lado, a menudo se
cuestiona si estas estrategias son verdaderamente participativas en la práctica. Para
entender esta brecha entre teoría y práctica, es importante acudir a las comunidades
educativas y conocer su realidad. Con ese objetivo, hemos realizado entrevistas con el
profesorado de un centro público de la Comunidad Autónoma Vasca. Los resultados
muestran pequeñas pero significativas diferencias en las percepciones del profesorado y,
por tanto, en las formas de fomentar la participación del alumnado. [EN] At the moment there are many methodologies and practices that claim to encourage the
active participation of everyone that make up the educational community, paying special
attention to the student participation. The active participation of all people is necessary if we
want to build democratic societies. On the other hand, it is often questioned whether these
strategies are truly participatory in reality. In order to understand the gap between theory and practice, it is crucial to approach educational communities and get to know their reality. To
this end, we conducted interviews with teachers from a public school in the Basque
Autonomous Country. The results show small but significant differences in teachers’
perceptions and, consequently, in the ways in which they encourage student participation.