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dc.contributor.authorMigliucci, Dario
dc.date.accessioned2022-09-08T10:46:13Z
dc.date.available2022-09-08T10:46:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationHistoria contemporánea 68 : 171-202 (2022)
dc.identifier.issn1130-2402
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/57616
dc.description.abstractThe aim of the article is to analyze the nature of the committees that were established in the 1930s in the United States of America in order to investigate the propaganda campaigns of private corporations. In particular, the research will focus on the investigations into propaganda activities of gas and electricity companies, arms industries and film studios. The hypothesis is that, although many politicians were moved by a genuine willingness to ensure justice, in the long term the investigations would end up being dominated by ideological radicalization and emotional drift, which ultimately frustrated the possibility that, from the work of the committees, regulatory measures of the financial sector could arise.; El objetivo del presente trabajo es el de analizar la labor de los comités legislativos estadounidenses que fueron establecidos, durante la década de los treinta del siglo XX, con el fin de indagar la propaganda de las grandes corporaciones privadas. En particular, se analizarán las investigaciones sobre las empresas de gas y electricidad, las industrias armamentísticas y las major cinematográficas. La hipótesis es que, si bien muchos dirigentes fueron movidos por la genuina voluntad de combatir abusos y malas prácticas, a largo plazo las investigaciones acabaron siendo dominadas por una acentuada radicalización ideológica y por una destacada deriva emocional, lo que a la postre frustró la posibilidad de que, a partir de la labor de los comités, pudiesen surgir medidas de regulación del sector.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.titleLa lucha institucional contra la propaganda de las grandes empresas estadounidenses durante la Gran Depresión
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2022 UPV/EHU Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
dc.identifier.doi10.1387/hc.21442


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