Show simple item record

dc.contributor.advisorLlodio Uribeetxebarria, Iñaki ORCID
dc.contributor.authorRamirez Morato, Iker
dc.contributor.otherF. ACTIVIDAD FISICA Y DEPORTE
dc.contributor.otherJARDUERA FISIKOAREN ETA KIROLAREN ZIENTZIEN F.
dc.date.accessioned2023-04-21T13:21:55Z
dc.date.available2023-04-21T13:21:55Z
dc.date.issued2023-04-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/60851
dc.description54 p. -- Bibliogr.: p. 44-46
dc.description.abstract[EUS] Hurrengo lana Gasteizko Hezkuntza eta Kirol fakultatean egindako gradu- amaierako lana da. Lan honetan bigarren hezkuntzako ikasleak esku pilotaren inguruan duten ezagutza, interesa eta aplikazioa aztertu da. Horretarako, 2. mailako 79 ikasle aztertu dira, hau da, 13-14 urte bitarteko umeak, 4. mailako ikasleak kontrol talde moduan hartuz. Horrela, parte hartzaile hauetatik abiatuz, Esku Pilotaren unitate didaktiko batek DBH 2. mailako ikasleengan duen eragina ere aztertu da, 2. eta 4. mailako ikasleei galdetegi bat pasatuz unitate didaktikoa egin aurretik eta ondoren, eta haien emaitzak aztertuz taula gurutzatuen eta Wilconson taularen bitartez. Unitate didaktikoaren aurretik, euskal pilotarien ezagutzan izan ezik, zeinetan 2. mailakoena handiagoa zen 4. mailakoenarekin alderatuz, 2. eta 4. mailakoen ezagutza eta interesa antzekoa zen. UD-aren eraginez 2. mailakoek esku pilotaren inguruko ezagutza eta interesa asko handitu zutela ikusi da, izan ere, 6. galderan izan ezik (esku pilota praktikatzen duten edo ez) beste guztietan aldaketa nabarmenak ikusi ziren UD ondoren egindako galdetegiaren emaitzetan UD aurretik egindakoarekin konparatuz. Horrez gain, 4. mailakoen erantzunek ez zituzten orokorrean aldaketa nabarmenik izan. Datu hauek adierazten digute UD-ak eragin positiboa izan zuela 2. mailako ikasleengan (interbentzio taldean). Argi utziz, behar bezalako unitate didaktiko bat aurrera eramanez ikasleen motibazioa areagotzen dela eta gai horrekiko interesa, ezagutza eta inplikazioa honekin bat datorrenez, hauen gehikuntza ematen da. Unitate didaktikoaren garrantzia azpimarratuz bigarren hezkuntzan eta konkretuki gorputz hezkuntzaren arloan.es_ES
dc.description.abstract[ES] El siguiente trabajo es un trabajo de fin de grado llevado a cabo en la Facultad de Educación y Deporte de Vitoria-Gasteiz. En este trabajo se ha analizado el conocimiento, interés e implicación que tienen los alumnos/as de secundaria de la pelota mano. Para ello, se han analizado a 79 alumnos/as de 2º de la ESO, es decir, estudiantes de 13 a 14 años, junto con un grupo de control de 4º de la ESO. Así, a partir de estos participantes, se analizará también el impacto que tiene una unidad didáctica de Pelota Mano en el alumnado de 2º de la ESO, pasando un cuestionario al alumnado de segundo y cuarto curso antes y después de realizar la unidad didáctica y analizando sus resultados a través de tablas cruzadas y la prueba de Wilconson. Antes de la unidad didáctica, salvo el conocimiento de los pelotaris vascos, en los que el de 2º era mayor que el de 4º, el conocimiento e interés de los de 2º y 4º era similar. La UD ha constatado que los de 2º aumentaron considerablemente el conocimiento e interés por la pelota a mano, salvo en la pregunta 6, en la que se pregunta si practican o no pelota a mano, se observaron cambios significativos en los resultados de la UD realizada con anterioridad. Además, las respuestas de los de 4º no experimentaron en general cambios significativos. Dejar claro que con el desarrollo de una unidad didáctica adecuada incrementa la motivación del alumnado y que el interés, conocimiento e implicación en esta materia coincide con el incremento de la misma. Se incide en la importancia de la unidad didáctica en la educación secundaria y en concreto en la educación física.es_ES
dc.description.abstract[EN] The next work is the end of degree work done at the faculty of education and sport of Vitoria-Gasteiz. This paper has analyzed the knowledge, interest and involvement of secondary students in the Basque ballusin gone's hand (basque ball). For this purpose, 79 students from 2 ESO, that is, 13 to 14 years old, along with a control group of 4 ESO, were analyzed. Thus, from these participants, we also analyzed the impact that a teaching unit of Basque Ball had on the students of the second grade of the ESO, passing a questionnaire to students of second and fourth before and after undertaking the teaching unit and analyzing its results through cross tables and the Wilconson test. Before the teaching unit, except for the knowledge of the Basque players, where the second was greater than the fourth, the knowledge and interest of the second and fourth were similar. The HH found that those of the second increased considerably the knowledge and interest in the ball by hand, except in question 6, in which they perform ball by hand or not, significant changes were observed in the results of the HH performed previously. In addition, the responses of the 4th did not generally experience significant changes. It is clear that the development of an adequate teaching unit increases the motivation of students and that the interest, knowledge and involvement in this subject coincides with the increase in it, impacting on the importance of the teaching unit in secondary education and specifically in physical education.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectunitate didaktikoaes_ES
dc.subjectesku pilotaes_ES
dc.subjectgorputz hezkuntzaes_ES
dc.subjectinteresa
dc.subjectunidad didáctica
dc.subjectpelota mano
dc.subjecteducación física
dc.subjectinterés
dc.subjectteaching unit
dc.subjectbasque ball
dc.subjectphysical education
dc.subjectinterest
dc.titleEuskal pilotan bigarren hezkuntzako ikasleek duten ezagutza, inplikazioa eta interesaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2022-05-18T12:17:17Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2022, el autor
dc.contributor.degreeGrado en Ciencias de la Actividad Física y del Deportees_ES
dc.contributor.degreeJarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua
dc.identifier.gaurregister121635-831724-09
dc.identifier.gaurassign129201-831724


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record