Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía-Oliveros Hedilla, Elena
dc.date.accessioned2024-03-25T17:11:18Z
dc.date.available2024-03-25T17:11:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationAusArt 11(2) : 115-133 (2023)
dc.identifier.issn2340-8510
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/66345
dc.description.abstractThe kiss in the forest (Toxic Lesbian, 2019-2023) is the title of this artistic creation that is set in the framework of Social Practices in Art. A study is done of a case that illustrates a new production paradigm, which is alternative for other ways of relating with the audiences in art that differ from the conventional market system. This investigation links the case of dissident anti-racist-gender-sex communities in the city of Madrid which collaborate in the project with the keys of why artists that are critical with pre-established things, abandon essentialisms in high art and the market and penetrate in their processes in the generation of that which is communal and its story. As a result of the ethnographic analysis by Ardenne (2002), Foster (1996) or Rockwell (1985), these methodologies will be connected to other ways for the aesthetic experience. Hernando (2015, 2018, 2022) on the other hand, will provide the theoretical references to do with relational identity construction that underlines these types of practices.; El beso en el bosque (Toxic Lesbian, 2019-2023) da título a este proyecto de creación artística en el marco de las Prácticas Sociales en el Arte. Se aborda como caso de estudio para ilustrar un nuevo paradigma de producción, una alternativa en los modos de relación con los públicos en el arte que difieren del sistema de mercado convencional. Esta investigación vincula el caso de comunidades disidentes sexo-género-antirracistas de la ciudad de Madrid, colaboradoras del proyecto, con las claves de por qué artistas críticos con lo establecido abandonan los esencialismos del arte elevado y el mercado y se adentran en sus procesos en la generación de comunidad y su relato. A la luz del análisis etnográfico de Ardenne (2002), Foster (1996) o Rockwell (1985) se conectarán estas metodologías con otras vías para la experiencia estética. Hernando (2015, 2018, 2022), por otra parte, aporta la referencia teórica acerca de la construcción de identidad relacional que subyace en este tipo de prácticas.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleEl beso en el bosque': Prácticas artísticas etnográficas queer e identidad relacional
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2023 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.1387/ausart.24809


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2023 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2023 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional