Video-flujo-foto (resina)
View/ Open
Date
2024Author
Billelabeitia Bengoa, Joseba Iñaki
Metadata
Show full item record
AusArt 12(1) : 21-30 (2024)
Abstract
Erakusketa-zinema deiturikoaren eta videoarte, agian iraganeko terminoaren artean, badirudi bideogintzarako modu batzuk daudela, behin-behinean "erakusketa-bideo" izenda ditzakegunak. Alde horretatik, denboratasunaren tratamenduari eta gaur egungo zinemak eta ikus-entzunezkoak duten fluxu normatiboaren hausturari erreparatzea interesatzen zaigu, irudiaren estatikotasunerako joera berritik abiatuta. Moteltze, estasi edo planu luze kontenplatiboen ondorioz denbora-fluxuan deformatutako irudira jotzeak praktika disruptiboak ezartzen ditu, Bellourrek "pentsakortasun efektu" gisa kalifikatu zuena eta Barthesek edo Deleuzek jada iradoki zutena ahalbidetzen dutenak. Testuak gogoeta-baldintza horri heltzen dio, zineman eta bideoan gertatutako argazkigintzarantz egindako biraketa, kontuan izanik argazki-irudia berak aldez aurretik ere audio-bisualizazio prozesu batean sartua aurkitu zela. Horrela, bideo-fluxua eta argazki-fluxua elkartzeak denbora eta iraupen eremu bat eratzen du, non erakusketa garaikidearen forma postnarratibo bereizgarriak agertzen diren.; Between the so-called ‘exhibition cinema’ and video art, a term associated with a certain past condition, we seem to find a place for forms of video creation that we can provisionally designate as ‘exhibition video’. In this sense, we are interested in the treatment of temporality and the rupture of the normative flow that contemporary cinema and audiovisuals contemplate from a renewed tendency towards the staticity of the image. The recourse to the image deformed in the temporal flow by slowing down, stasis or contemplative long shots, establishes disruptive practices that propitiate what Bellour called ‘the effect of pensativity’ - and align with ideas previously proposed by Barthes and Deleuze-. The text addresses this reflexive condition by considering the dialectic that has occurred by the turn from film and video towards the photographic, which was already preceded by a process of audiovisualisation of the photographic image itself. The encounter between video-flow and photography-flow thus configures an area of time and duration where the contemporary post-narrative forms, characteristic of the contemporary exhibition space, take place.; Entre el llamado 'cine de exposición' y el videoarte, término que se asocia a cierta condición pretérita, parecen hallar su lugar unas formas de videocreación que provisionalmente podemos designar como 'video de exposición'. En este sentido nos interesa atender al tratamiento de la temporalidad y a la ruptura del flujo normativo que el cine y el audiovisual contemporáneo contemplan a partir de una renovada tendencia a la estaticidad de la imagen. El recurso a la imagen deformada en el flujo temporal por ralentización, estasis o tomas largas contemplativas, establecen prácticas disruptivas que propician lo que Bellour calificó como 'efecto de pensatividad' -y que Barthes o Deleuze ya habían sugerido-. El texto aborda esta condición reflexiva considerando la dialéctica ocurrida a partir del giro del cine y el video hacia lo fotográfico y que ya fuera precedido de un proceso de audiovisualización de la propia imagen fotográfica. El encuentro entre el videoflujo y la fotografía-flujo configura así un área de tiempo y duración donde acontecen las formas postnarrativas contemporáneas propias del espacio expositivo. El encuentro entre vídeo-flujo y fotografía-flujo configura así un área de tiempo y duración donde acontecen las formas postnarrativas características del espacio expositivo contemporáneo.