Hezkidetza Lehen Hezkuntzan
View/ Open
Date
2024-05-07Author
Moreno Markaida, Aída
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Gradu Amaierako Lan honetan, egungo ikastetxeetan borborrean
dagoen gaiaren inguruan egindako ikerketa azaltzen da, hezkidetza Lehen Hezkuntzan
hain zuzen ere. Ikerketaren helburua, ikastetxeetan hezkidetza nola lantzen den
aztertzea da, ikasle eta irakasleen artean sortzen den ikasketa nahiz harreman
prozesua noraino den antzemateko. Horretarako, ikerketa mistoa erabiliko da, alde
batetik, Bizkaiko ikastetxe bateko 15 irakasleei 43 galderez osaturiko galdetegi bat
partekatuz eta bestalde, 4.mailako bi ikasgeletako irakasle zein ikasleen arteko
harremanak behatuz. Emaitzei erreparatuz, irakasle guztiek komentario sexistak ikusi
edo entzun dutela ondorioztatu da, non hauen aurrean ez duten esku hartzen.
Ondorioekin jarraituz, argi geratzen da irakasleen artean formakuntza falta dagoela;
era berean, oraindik orain emakume eta gizonezkoak eskolako kirolean nahastea oso
zaila dela ikusi da, generoak asko markatzen duelako eta horrek gatazkak sortzen ditu.
Azkenik, hobekuntzei dagokionez, abian dauden plan eta programa ezberdinetaz nire
esparru pertsonala gehiago osatzea bilatuko nuen, non lana egiterako orduan ere
lagungarria egingo zitzaidan [ES] En este Trabajo de Fin de Grado se explica la investigación realizada
en torno al tema de la coeducación en los centros educativos actuales, concretamente
en Primaria. El objetivo de esta investigación es analizar cómo se trabaja la
coeducación en los centros educativos para detectar el proceso de aprendizaje y de
relación que se produce entre el alumnado y el profesorado. Para ello, se utilizará la
investigación mixta, por un lado, compartiendo un cuestionario con 43 preguntas a 15
profesores de un centro de Bizkaia y, por otro, observando las relaciones entre
profesores y alumnos de las dos aulas de 4º curso. Atendiendo a los resultados, se ha
llegado a la conclusión de que todo el profesorado ha visto o escuchado comentarios
sexistas ante los que no interviene. Siguiendo con las conclusiones, queda patente la
falta de formación entre el profesorado, así como la dificultad de mezclar a mujeres y
hombres en el deporte escolar porque el género marca mucho y eso genera conflictos.
Por último, en cuanto a las mejoras, buscaría complementar más mi ámbito personal
con los diferentes planes y programas en marcha, donde también me ayudaría a la
hora de realizar el trabajo