UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • UPV/EHU - Otras Publicaciones
  • Management Letters/Cuadernos de Gestión
  • Volumen 11. Número 2 (2011)
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • UPV/EHU - Otras Publicaciones
  • Management Letters/Cuadernos de Gestión
  • Volumen 11. Número 2 (2011)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Multinacionales chinas: ¿cómo influyen los factores institucionales en sus patrones de localización?

Thumbnail
View/Open
CdG_100216dq.pdf (732.8Kb)
Date
2011
Author
Quer Ramón, Diego
Claver Cortés, Enrique
Rienda García, Laura
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)


Cuadernos de Gestión 11(2) : 77-88 (2011)
URI
http://hdl.handle.net/10810/7864
Abstract
[ES] Este artículo analiza la influencia de diversos factores institucionales del país de destino sobre los patrones de localización de 29 grandes multinacionales chinas. A partir de una muestra de 127 decisiones de inversión directa en el exterior (IDE) en 52 países, nuestros resultados indican que una mayor dificultad a la hora de hacer negocios y un elevado riesgo político no condicionan sus decisiones de entrada. No obstante, la presencia de personas de etnia china en el país de destino, un mayor tamaño absoluto del mercado y un mayor volumen de exportaciones chinas hacia ese país influyen positivamente.
 
[EN] This paper analyses the impact of various host country institutional factors on the location patterns of 29 large Chinese multinationals. From a sample of 127 outward foreign direct investment (FDI) decisions made in 52 countries, our findings suggest that a greater difficulty in doing business and a high political risk in the host country do not discourage Chinese multinationals. However, the presence of overseas Chinese in the host country, a larger absolute host market size and a higher volume of Chinese exports to that country affect positively.
 
Collections
  • Volumen 11. Número 2 (2011)

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka