The Computer Input/Output Subsystem Education in an undergraduate introductory course: a Multiperspective Study
View/ Open
Date
2014-02-24Author
Larraza Mendiluze, Edurne
Metadata
Show full item recordAbstract
Tesi hau informatikaren irakaskuntzaren ikerkuntza lerroaren barruan kokatzen
da. Oinarri gisa, teknologia, pedagogia eta edukien ezagutza eredua
(TPACK model, bere ingeleseko sigletatik) hartzen du. Ikerketa honetan,
aipatutako ereduaren osagai bakoitza ikuspuntu desberdin gisa erabilia izan
da konputagailuaren S/I azpisistemaren irakaskuntza aztertzeko.
Edukien ezagutza osagaiaren ikuspuntutik, testuliburuak, unibertsitateetako
programak eta ikerkuntza bibliografia aztertu dira eta gaia irudikatzeko
hurbilpen bat baino gehiago badaudela aurkitu da.
Teknologiaren ezagutza osagaiaren ikuspuntutik, Nintendo DS makinaren
S/I azpisistemaren funtzionamendua aztertu da.
Pedagogiaren ezagutza osagaiaren ikuspuntutik, proiektuetan oinarritutako
ikaskuntza eta beste hainbat metodologia aktibo ikasi egin dira ondoren aplikatu
ahal izateko.
Txosten honek azaltzen du nola konbinatu diren osagai horietako ezagutzak
bestelako ezagutzak sortzeko: teknologia eta edukien ezagutza, teknologia
eta pedagogia ezagutza, pedagogia eta edukien ezagutza, eta azkenik,
teknologia, pedagogia eta edukien ezagutza. [EU]Ezagutza berri hauekin konputagailuaren
S/I azpisistemarentzako hezkuntza ingurune eraginkor bat
sortzeko asmoz. Horretarako pauso hauek jarraitu dira:
• Edukiak irudikatzeko hurbilpen bat aukeratzea,
• Nintendo DS makina eduki zehatza lantzeko prestatzea eta
• Proposatutako teknika pedagogikoen baliozkotzea.
TPACK ereduan nolabait ezkutatuta baldin badago ere, hezkuntzarako eredu
bat den neurrian, ikasleak ere hartzen ditu ikuspuntu gisa. Eta lan hau TPACK
ereduan oinarritzen den neurrian, ikasleak ere hartzen ditu ikuspuntu gisa,
eta haien ezagutza aztertu egiten du horretarako.
Lan honek informatikaren irakaskuntzaren ikerkuntza lerroan ate asko irekitzen
ditu. Izan ere, informatikaren irakaskuntzaren ikerkuntzak konputagailuen
S/I aspisistemari ez baitio arreta handirik ipini. [EN]This dissertation is framed in the Computing Education Research area. As
background, the Technological, Pedagogical and Content Knowledge framework
(TPACK model) has been used. Each construct of the mentioned framework
serves as a different study perspective, where the topic analysed is the
computer I/O subsystem.
From the content knowledge perspective, textbooks, university syllabi and
research bibliography have been analysed and different approaches found.
From the technological knowledge perspective, the I/O subsystem of the
Nintendo DS machine has been studied.
From the pedagogical knowledge perspective, project-based learning (PBL),
and other active learning methodologies have been learned for its latter application.
The dissertation explains how these constructs have been combined into technological
content knowledge, technological pedagogical knowledge, pedagogical
content knowledge, and finally technological, pedagogical and
content knowledge in order to define an effective educational environment
for the computer I/O subsystem topic. The following steps are followed:
• The selection of a content representation approach,
• The preparation of the Nintendo DS machine for its use this the specific
content, and
• The validation of the proposed pedagogical techniques.
Although somehow hidden, the TPACK model, as an educational framework,
includes the student as a perspective, and also does this work, with the analysis
of students’ knowledge.
This work opens many doors in the field of Computing Education Research
towards the computer I/O subsystem, which has been barely payed attention