Show simple item record

dc.contributor.advisorOrbe Mandaluniz, Susan
dc.contributor.advisorLasso de la Vega Martínez, Casilda ORCID
dc.contributor.authorLekuona Agirretxe, Agurtzane
dc.date.accessioned2019-06-11T07:33:23Z
dc.date.available2019-06-11T07:33:23Z
dc.date.issued2019-05-02
dc.date.submitted2019-05-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/33205
dc.description167 p.es_ES
dc.description.abstractZenbateraino daude ikasleen emaitzak beren familia eta eskolaren ezaugarriek eta ikaskideen eraginak baldintzatuta? Galdera nagusi hau erantzutea da tesi honen xedea. Horretarako tesiko kapitulu guztietan Nazioarteko Ebaluaziorako Programak (PISA bere ingeleseko sigletan) emandako datuak erabili dira. Lehen hiru kapituluetan hamabost urteko ikasleen lorpen akademikoetan dauden aukera ezberdintasunak aztertzen ditugu Europako hogei herrialderentzat. Lehen kapituluak, hurrengo bien oinarria izanik, neurketaren arlo nagusiak laburbiltzen eta datu-basea aurkezten ditu. Bigarren eta hirugarren kapituluetan aukera ezberdintasuna enpirikoki neurtzen da, banaketa kontrafaktualak eraikitzeko metodo ezberdinak erabiliaz. Bigarren kapitulua metodo parametrikoaz baliatzen da eta hirugarrena, berriz, metodo ez-parametrikoaz. Bi kapitulu hauen emaitzek erakusten dute aukera ezberdintasunik altuena daukaten herrialdeak Belgika, Frantzia, Alemania eta Bulgaria direla. Aldiz, aukera ezberdintasunik baxuena dutenak eskandinaviar herrialdeak, Espainia eta Irlanda dira.Laugarren kapituluaren helburua gaitasun ez-kognitiboei lotutako ikerketa ekonomikoetan ekarpena egitea da. Hain zuzen, kapitulu honetan Espainiar estatuko ikasleen lorpen akademikoen (emaitza kognitiboen) eta eskolarekiko jarreren (emaitza ez-kognitiboen) determinatzaile nagusiak aztertzen eta konparatzen ditugu, bariante eta maila anitzeko teknika erabiliaz. Emaitzek bariantzaren proportzio altuena ikasleen berezko eta familiaren ezaugarriek azaltzen dutela erakusten dute. Bestalde, eskolarekin lotutako eta estatistikoki nabaria den aldagai bakarra ikasleen ikas-ingurunea da.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjecteconometric modelses_ES
dc.subjectwelfare theoryes_ES
dc.subjecteducationes_ES
dc.subjectpolítica educativaes_ES
dc.subjectteoría del bienestares_ES
dc.subjecteducaciónes_ES
dc.titleEssays on the determinants of educational achievements.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.holder(c) AGURTZANE LEKUONA AGIRRETXE
dc.identifier.studentID528829es_ES
dc.identifier.projectID17094es_ES
dc.departamentoesEconomía aplicada III (Econometría y Estadística)es_ES
dc.departamentoeuEkonomia aplikatua III (ekonometria eta estatistika)es_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record