Show simple item record

dc.contributor.advisorLarrañaga Eguilegor, Maider
dc.contributor.advisorGil de Montes Echaide, Maria Lorena
dc.contributor.authorSoubelet Fagoaga, Iduzki
dc.date.accessioned2020-01-22T12:42:06Z
dc.date.available2020-01-22T12:42:06Z
dc.date.issued2019-06-28
dc.date.submitted2019-06-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/39095
dc.description435 p.es_ES
dc.description.abstractJarraian aurkeztuko zaizuen tesian lan merkatuan nagusitzen den genero bidezko segregazioaren ulermenean sakontzea bilatu da. Genero bidezko segregazioa oinarritzat duen lan merkatua zein modutan mantentzen den ulertzeko helburuarekin, tradizionalki maskulino bezala kontsideratu den lanbide baten baitan garatzen diren lan egiteko moduak, esanahiak, baloreak eta genero botere harremanen inguruan garatzen diren dinamikak aztergai izan dira tesi honetan. Zehazki, ingeniaritza lanbidearen azterketa burutu da genero ikuspegia ardatz izanik eta horretarako irudikapen sozialen markoan oinarritu gara. Aztertu diren irudikapen sozialei dagokienez, bi irudikapen sozialei heldu zaie: bata, ingeniaritza lanbidearen irudikapen soziala eta bestea, lidergoaren irudikapen soziala. Honez gain, irudikapen sozialen azterketa ingeniaritza ikasten ari diren ikasleen eta jardunean ari diren ingeniari profesionalen laguntzaren bidez gauzatu da. Ikasle eta profesionalekin lan egin izanak, lanbidearen eta lidergoaren irudikapenen generizazioa (*horrela erabiliko da tesian, gendered ingelesez) lanbidearekiko sozializazio fase ezberdinetan nolakoa den ezagutzea ahalbidetu du. Marko teorikoari dagokionez, irudikapen sozialen bidezko hurbilpen teorikoak errealitatearekiko eta genero gaiekiko azterketa dinamikoa egitea ahalbidetu digu. Ondorioei helduz, profesio kideek eta etorkizuneko profesionalek lanbidearen eta lidergoaren irudikapenen elementu generizatuak nola bere egiten dituzten edota nola eraldatzen dituzten ikusi da. Era berean, lanbidean genero ezberdintasunak sorrarazten dituzten edukiak eta dinamikak nagusi direla ikusi den arren, etorkizunean lan eredu berdintzaileago bat garatu ahal izateko zantzuak identifikatu dira.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.language.isofraes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectgroup processeses_ES
dc.subjectleadershipes_ES
dc.subjectprocesos de grupoes_ES
dc.subjectliderazgoes_ES
dc.titleIngeniaritza lanbidearen eta lidergoaren irudikapen soziala: edukiak eta dinamikak aztergai genero ikuspegitik
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.holder(c)2019 IDUZKI SOUBELET FAGOAGA
dc.identifier.studentID791157es_ES
dc.identifier.projectID19923es_ES
dc.departamentoesPsicología Social y Metodología de las Ciencias del Comportamientoes_ES
dc.departamentoeuGizarte psikologia eta portaera zientzen metodologiaes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record