UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Tesis Doctorales
  • TD-Arte y Humanidades
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Tesis Doctorales
  • TD-Arte y Humanidades
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The acquisition of basque and spanish quantifiers: an empirical study.

Thumbnail
View/Open
Tesis Doctoral (1.285Mb)
Date
2019-11-11
Author
Barberán Recalde, María Tania ORCID
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

URI
http://hdl.handle.net/10810/41467
Abstract
Tesi honek zenbatzaileen jabekuntza eta garapena ikertzen du 4-9 urte bitarteko haur euskaldun eta gaztelaniadunekin, eta helduen interpretazioak ere ditu ikergai, kontrol moduan. Lan honek bi helburu nagusi ditu: (i) zenbatzaileekin eratorritako eskala inplikaturak aztertu, ikuspuntu semantiko-pragmatiko batetik; eta (ii) zenbatzaile unibertsal eta ezeztapenaren arteko interakzioa ikertu, analisi sintaktiko batean oinarrituz. Zenbatzaileen jabekuntza goiztiarraren literaturak (Katsos et al. 2016; a.o.) haurrek zenbatzaileen ezaugarri semantikoak era gradual batean jabetzen dituztela erakusten du. Gainera, 5 urteko haurrek egia-balioen ez-betetzea antzematen duten arren (semantikoki zuzenak eta okerrak diren esaldiak), zailtasunak dituzte azpi-informatiboak (pragmatikoki desegokiak) diren esaldiak errefusatu eta beharrezko eskala inplikatura eratortzeko (Grice 1985). Bestalde, zenbatzaile unibertsal eta ezeztapenaren arteko interakzioan oinarritutako lanek ikusi dute (Musolino 1998; Musolino et al. 2000; a.o.) 5-6 urte bitarteko haurrek esaldien estruktura sintaktikoa ardatz hartzen dutela irakurketa semantikoa eratortzeko (¿Observation of Isomorphism¿). Aurreko literatura eta Euskal Herriko egoera soziolinguistikoa kontuan hartuz, bi ikerketa esperimental burutu dira 384 partehartzaileekin: (i) lehen hizkuntzen jabekuntzari buruzkoa eta (ii) elebitasunari buruzkoa.
Collections
  • TD-Arte y Humanidades

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka