UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
  •   Home
  • INVESTIGACIÓN
  • Artículos, Comunicaciones, Libros
  • Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Television Viewing Profile and Values: Implications for Moral Education

Thumbnail
View/Open
734-1181-1-PB.pdf (249.5Kb)
Date
2010
Author
Medrano Samaniego, María Concepción
Aierbe Barandiaran, Ana
Orejudo Hernández, Santos
Metadata
Show full item record
Revista de Psicodidáctica 15(1) : 57-76 (2010)
URI
http://hdl.handle.net/10810/4244
Abstract
[En] This study analyzed some aspects of the television viewing profile and personal values of a sample of 1,318 people from the Basque Country (Spain). It also studied the relationship between said values and profile. The instruments used were the Values and Television Questionnaire (Val-TV 0.1) and the Television Habit Questionnaire (CH-TV.01). In relation to values, the results revealed that the highest scores were obtained in benevolence, conformity and self-direction. As regards the viewing profile, leisure and entertainment programs were the most popular. The characters chosen by respondents were mainly older, male, fictional characters with no profession. Furthermore, significant differences were found between values and said aspects of the viewing profile. The results found enable the relationships between values and television preferences to be viewed as an educational resource for moral education.
 
[Es] El trabajo analizó en una muestra de 1318 personas del País Vasco (España) algunos aspectos del perfil de su consumo televisivo y sus valores personales. Igualmente se estudió la relación entre los valores y dicho perfil. Los instrumentos utilizados fueron la Escala de Dominios de Valores Televisivos (Val-TV 0.1) y el Cuestionario de Hábitos Televisivos (CH-TV.01). En los resultados, respecto a los valores, se halló que las puntuaciones más altas se obtuvieron en benevolencia, conformidad y autodirección. En cuanto al perfil de consumo destacaron los programas lúdicos y de diversión. Los personajes elegidos por la muestra fueron mayoritariamente masculinos, correspondieron a la edad madura, fueron personajes de ficción y no tenían ninguna profesión. Asimismo, se encontraron diferencias significativas entre los valores y dichos aspectos del perfil de consumo. Los resultados hallados nos permiten plantear las relaciones entre los valores y las preferencias televisivas como un recurso educativo para la educación moral.
 
Collections
  • Artículos
  • (2010) Volumen 15. Número 1

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE