Now showing items 1-4 of 10

    • Thumbnail

      Predicción del soporte de autonomía, los mediadores psicológicos y la motivación académica sobre las competencias básicas en estudiantes adolescentes 

      Moreno Murcia, Juan Antonio; Ruiz, María; Vera Lacárcel, José Antonio (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      El objetivo de este estudio fue comprobar el poder de predicción del soporte de autonomía, los mediadores psicológicos y la motivación académica autodeterminada sobre las competencias básicas. Se utilizó una muestra de 405 ...
    • Thumbnail

      Design and validation of the Cooperative Learning Application Scale (CLAS) 

      Atxurra de Blas, Cristina; Villardón Gallego, Lourdes; Calvete Zumalde, Esther (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      In this study, a scale was designed to measure the level of application of Cooperative Learning in Higher Education. The Cooperative Learning Application Scale (CLAS) comprises seven dimensions: Positive interdependence, ...
    • Thumbnail

      Perfiles de valores interpersonales y análisis de conductas y actitudes sociales de adolescentes 

      Gázquez Linares, José Jesús; Pérez-Fuentes, María del Carmen; Carrión Martínez, José Juan; Luque de la Rosa, Antonio; Molero Jurado, María del Mar (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      The aims of this study are to identify the interpersonal value profiles and analyze whether there are differences with respect to behavior and social attitude in a sample made up of 885 Compulsory Secondary Education (ESO) ...
    • Thumbnail

      When adolescents with high self-concept lose their engagement in school 

      Veiga, Feliciano H.; García Pérez, José Fernando; Reeve, Johnmarshall; Wentzel, Kathryn; Garcia, Oscar F. (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      Engagement in school and self-concept are two main constructs to explain the school adjustment. To understand how engagement might change during adolescence, we analyzed early and middle adolescents’ engagement in school ...